ad itemscope itemtype="http://schema.org/WebSite"> Arnavutluk Nerede, Arnavutluk Gezi Notları | Gezi Bilgileri

Arnavutluk Nerede, Arnavutluk Gezi Notları

Arnavutluk Nerede ve Arnavutluk Gezi Notları başlıklı bu yazı, başlığında belirtilen konular hakkında belirtilen içeriklerle birlikte, Arnavutluk gezisi ile ilgili diğer bilgilerin, bu blogta ve internetteki linkleri yer almaktadır. Bu yazıya, ilk olarak Arnavutluk nerede sorusunun cevabı ile başlayalım.

Arnavutluk Nerede

Arnavutluk, Kıt’a olarak Avrupa’da yer alıyor. Avrupa’nın da güneydoğusunda yer alan Arnavutluk, Adriyatik Denizi’nin doğusunda bulunmaktadır. Arnavutluk nerede sorusuna, Arnavutluk’u çevreleyen ülke ve yerlerle devam edelim. Balkan Yarımadası’nın batı bölgesinde uzanan Arnavutluk’un; kuzeydoğusunda Kosova, kuzeybatısında Karadağ, batısında Adriyatik Denizi, güneyinde Yunanistan, doğusunda Makedonya, güneydoğusunda Yunanistan yer alıyor. Arnavutluk nerede sorusunun cevabını daha kapsamlı olarak haritadan incelemek için tıklayınız…

Arnavutluk ve Komşuları

Arnavutluk hakkında genel bilgi, Arnavutluk’a nasıl gidilir, Arnavutluk gezisi için ne kadar zaman gerekir ve benzeri sorular hakkında daha kapsamlı ve geniş bilgilerin yer aldığı Arnavutluk Gezi Rehberi ile Arnavutluk Gezilecek Yerler hakkından bilgi aşağıda linkleri verilmiş olan yazılarda yer almaktadır.

• Arnavutluk Gezilecek Yerler hakkından bilgi için tıklayınız…(Yazımı devam ediyor.)
  • Arnavutluk Hakkında Bilgi ve Arnavutluk Gezi Rehberi için tıklayınız…(Yazımı devam ediyor.)

Arnavutluk nerede ve Arnavutluk hakkında bu kısa giriş bilgilerinden sonra, bu yazının asıl konusu olan Arnavutluk gezi notları bölümüne geçebiliriz.

Arnavutluk Gezi Notları

Üç gün süren Arnavutluk gezimizi, 24-26 Ağustos 2015 tarihleri arasında ve 12 gün süren Güney Balkanlar Gezi Rotası içerisinde yaptık. Söz konusu geziyi, özel bir gezi grubu ile gerçekleştirdik. Bu geziyi, Grup koordinatörümüzün yaptığı program dahilinde İstanbul merkezli bir turizm şirketi, bu gezideki tüm organizasyonlarımızı gerçekleştirdi.

17. yüzyılda İslamiyet’i kabul eden Arnavutluk gezisini, Makedonya gezisinin ardından gerçekleştirdik. Makedonya Gezi Notları için tıklayınız…

Güney Balkanlar Gezimizin altıncı günü olan 24 Ağustos 2015 Pazartesi günü Arnavutluk gezimize başladık. Arnavutluk Gezi Rotamız, Ohrid/Makedonya > Tiran > Durres > Berat > Yanya/Yunanistan şeklinde gerçekleşti.

Arnavutluk Gezi Rotası

Geziye çıkılmadan önce her gezi öncesi yaptığımız gibi, Arnavutluk hakkında gerekli gezi kitaplarını inceledik. Arnavutluk’un sosyal ve kültürel hayatı ile politik durumunu anlatan kitapları okuduk. İnternetten ilgili siteleri ve blogları da inceledik. Tüm bunlar sonucunda edinilen bilgilerin kısa kısa gerekli notlarını yanımıza aldık. Gezip görülecek yerlerin harita incelemesi de yaptık.

Çok kısa olarak Arnavutluk gezi rotası, Arnavutluk nerede ve Arnavutluk gezi notları ile ilgili bu kısa girişi yaptıktan sonra Arnavutluk Gezi Notlarına, buradan itibaren gün gün yazmaya devam edebiliriz.

1’inci Gün, Ohrid (Makedonya) > Tiran (Arnavutluk)

24 Ağustos Pazartesi günü erkenden, Güney Balkan Gezimizin üçüncü ülkesi olan Arnavut’luğun başkenti Tiran’a doğru otobüsle yolculuğa başladık. Dağları, tepeleri ve ovaları aşan üç saatlik bir yolculuğun ardından başkent Tirana’a ulaştık. Tiran’da kısa bir dinlenme ve öğle yemeği molası verdik. Ardından Tiranda’ki otele yerleşmeden tekrar yola koyulduk. Tiran’ın 40 km kuzeybatısına doğru yol aldıktan sonra burada yer alan Kuruje Kalesine vardık. Türkçe bilen müze müdürünün bilgilendirmesinden sonra söz konusu kuleyi gezdik ve inceledik. Bu arada kaleden gözüken muazzam manzaranın bol bol fotoğrafını çektik. Kuruje kale köyünün sokaklarında kısa bir yürüyüşten sonra tekrar Tiran’a döndük.

Tiran Şehir Meydanı ve Ethem Bey Cami

Tiran’da ilk iş olarak otelimize yerleştik. Akşam da başkentin meydanı, söz konusu meydanın kenarında yer alan ve çok değişik mimariye sahip Ethem Bey Camisini, Tiran’ın ana sokakları ve caddelerini gezdik. Meşhur Triliçe tatlısından yedik. Çok fazlada gecikmeden yarınki gezimiz için dinlenmeye çekildik.

2’inci Gün, Tiran > Durres > Berat

25 Ağustos Salı günü sabahı, tekrar otobüsle yola çıktık. Önce Arnavutluk’un sahil şehri Durres’e ulaştık. Burada bir öğle yemeği ve deniz molası verdik. Ardından tekrar yola koyulduk.

Durres Sahili

Devamında ise kalesi, mimari dokusu, ahşap konakları ve camisi ile muhteşem bir yer olan, Berat kentine ulaştık. Arnavutluk’un “Safranbolu’su” denebilecek bir yer olan Berat’a vardıktan sonra otobüsle ilk önce kaleye çıktık. Şehre adeta bir kuş bakışı açısıyla bakan kaleyi gezip gördük. Tabi ki bol bol fotoğraflar da çekildi. Ardından kaleden aşağıya doğru yürüyerek şehir merkezine indik. Sonrasında köprüden karşıya geçerek, bir dere ile Müslüman mahallesinden ayrılmış olan Hıristiyan mahallesini de yürüyerek gezdik. Berat şirin ama küçük bir yer. Bu nedenle de 2 saat gibi bir sürede buradaki gezimiz bitti.

Arnavutluk'un Safranbolusu, Berat

Arnavutluk’un Safranbolusu, Berat

Gezinin bitiminde otele yerleştik ve otelde akşam yemeğimizi yedik. Yemekten sonra ayrı bir hikayesi olan ve “mecburiyet caddesi” diye tabir edilen yerde yerel halkın yaptığı gibi bizde caddeyi turladık.

Arnavutluk gezisinin ardından, yarın Güney Balkanlar Gezi Rotası içerisinde ziyaret edeceğimiz dördüncü ve son ülke olan, Yunanistan.

3’üncü Gün, Berat > Gjogaster(Arnavutluk) > Yanya (Yunanistan)

26 Ağustos Çarşamba günü, erkenden otobüsle yola çıktık. Arnavutluk’un iyice içlerine güneye doğru devam edip değişik bir hikayesi olan Tepedelenli Ali Paşa’nın köyüne uğradık. Burada kısa bir mola verdik. Ardından yola devam ederek taş bir kenti andıran Gjogaster’i ziyaret ettik. Gjogaster gezisi ile birlikte Arnavutluk gezimizi de tamamlamış olduk. Devamında Yunanistan sınır kapısına doğru yola devam ettik. Sınır kapısına ulaştıktan sonra sınır kapısındaki pasaport işlemlerine müteakip Yunanistan’a giriş yaptık. Zaman zaman siyasi ve politik sorunlar yaşadığımız ve aynı zamanda da batı komşumuz olan Yunanistan gezi notları için tıklayınız…