ad itemscope itemtype="http://schema.org/WebSite"> Bulgaristan Nerede, Bulgaristan Gezi Notları | Gezi Bilgileri

Bulgaristan Nerede, Bulgaristan Gezi Notları

Bulgaristan Nerede ve Bulgaristan Gezi Notları başlıklı bu yazı, başlığında belirtilen konular hakkında belirtilen içeriklerle birlikte, Bulgaristan gezisi ile ilgili diğer bilgilerin, bu blogta ve internetteki linkleri yer almaktadır. Bu yazıya, ilk olarak Bulgaristan nerede sorusunun cevabı ile başlayalım.

Bulgaristan Nerede

Bulgaristan, Kıt’a olarak Avrupa’da yer alıyor. Avrupa’nın da güneydoğusunda yer alan Bulgaristan, Karadeniz’in de güneybatı kıyısında yer almaktadır. Bulgaristan nerede sorusuna, Bulgaristan’ı çevreleyen ülke ve yerlerle devam edelim. Türkiye’nin kuzeybatı komşusu olan Bulgaristan’ın kuzeyinde Romanya, kuzeybatısında Sırbistan, güneybatısında Makedonya, güneyinde Yunanistan, doğusunda Karadeniz yer alıyor. Ayrıca Bulgaristan’ın kuzeyi Tuna Nehri ile de çevrilidir. Bulgaristan nerede sorusunun cevabını daha kapsamlı olarak haritadan incelemek için tıklayınız…

Bulgaristan ve Komşuları

Bulgaristan hakkında genel bilgi, Bulgaristan’a nasıl gidilir, Bulgaristan gezisi için ne kadar zaman gerekir ve benzeri sorulara cevap veren bilgilerin yer aldığı Bulgaristan Gezi Rehberi ile Bulgaristan Gezilecek Yerler hakkında bilgiler aşağıda linkleri verilmiş olan yazılarda yer almaktadır.

• Bulgaristan Gezilecek Yerler hakkından bilgi için tıklayınız…(Yazımı devam ediyor.)
  • Bulgaristan Hakkında Bilgi ve Bulgaristan Gezi Rehberi için tıklayınız…(Yazımı devam ediyor.)

Bulgaristan nerede ve Bulgaristan hakkında bu kısa giriş bilgilerden sonra, bu yazının asıl konusu olan Bulgaristan gezi notları bölümüne geçebiliriz.

Bulgaristan Gezi Notları

Üç gün süren Bulgaristan gezimizi, 19-21 Ağustos 2015 tarihleri arasında ve 12 gün süren Güney Balkanlar Gezi Rotası içerisinde yaptık. Söz konusu geziyi, özel bir gezi grubu ile gerçekleştirdik. Grup koordinatörünün yaptığı program dahilinde, İstanbul merkezli bir turizm şirketi, bu gezideki tüm organizasyonlarımızı gerçekleştirdi.

Güney Balkanlar Gezimizin birinci günü olan 19 Ağustos 2015 Çarşamba günü Bulgaristan gezimize başladık. Bulgaristan Gezi Rotamız, İstanbul > Filibe > Sofya > Üsküp (Makedonya) şeklinde gerçekleşti.

Bulgaristan Gezi Rotası

Geziye çıkılmadan önce her gezi öncesi yaptığımız gibi, Bulgaristan hakkında gerekli gezi kitaplarını incelendik. Bulgaristan’ın sosyal ve kültürel hayatı ile politik durumunu anlatan kitapları okuduk. İnternetten ilgili siteleri ve blogları da inceledik. Tüm bunlar sonucunda edindiğimiz bilgiler için gerekli notları aldık. Gezi esnasında gezip göreceğimiz yerlerin harita incelemesini geziye başlamadan önce yaptık.

Bulgaristan gezi rotası, Bulgaristan nerede ve Bulgaristan gezi notları ile ilgili bu kısa girişi yaptıktan sonra Bulgaristan Gezi Notları ‘na buradan itibaren gün gün yazmaya devam edebiliriz.

1’inci Gün, İstanbul > Bulgaristan

19 Ağustos 2015 Çarşamba günü, Metro turizmden kiralanan konforlu bir otobüs ile geceleyin saat 22.00 gibi yola çıktık. Gecenin ilerleyen saatlerinde Kapıkule Sınır Kapısındaki pasaport işlemlerinin ardından Bulgaristan’a giriş yaptık.

2’inci Gün, Filibe(Plovdiv) > Sofya

20 Ağustos 2015 Perşembe günü, sabah saatlerinde Filibe yolu üzerinde yer alan bir dinlenme tesissilerinde gün ağarırken kahvaltımızı yaptık. Ardından tekrar yola çıkıp, Filibe’ye doğru yeniden hareket ettik. Filibe’ye sabah saatlerinde ulaştık. Filibe şehir merkezindeki trafiğe kapalı bir ana cadde üzerinde çay ve kahve molası ile sabah mahmurluğunu üzerimizden attık.

Flibe'nin Trafiğe Kapalı Ana Caddesi

Flibe’nin Trafiğe Kapalı Ana Caddesi

Yol yorgunluğunu da üzerimizden atmaya müteakip yürüyerek Filibe şehir merkezi gezisine başladık. Bu güzel kente adını veren İskender’in babası Filip’in heykeli, Odeon, Bogoralitsa Kilisesi, Muradiye(Ulu) Cami ve benzeri tarihi yerler, Filibe’de gezip görülecek başlıca yerler.

Öğleden sonra Filibe’den ayrılıp Bulgaristan’ın başkenti Sofya’ya doğru tekrar otobüs yolculuğuna başladık. Akşam olmadan başkent Sofya’ya vardık ve otele yerleştik.

Sofya Vitoşa Caddesi

Ardından Sofya şehir gezimize zaman kaybetmeden başladık. Vitoşa Caddesi, Banyabaşı(Arap) Cami ve Aleksandr Nevsky Katedrali ve benzeri tarihi yerleri, tarihi binaları ve tarihi yapıları, Sofya’da gezip görülecek başlıca yerler.

3’ncü Gün, Sofya (Bulgaristan) > Üsküp (Makedonya)

21 Ağustos Cuma günü, Bulgaristan gezisini tamamladık. Söz konusu gezinin ardından, sabah saatlerinde Bulgaristan’ın başkenti Sofya’dan otobüsle ayrıldık. Yaklaşık 4 saatlik bir otobüs yolculuğunun ardından Yugoslavya’nın dağılmasıyla birlikte bağımsızlığını ilan eden, Makedonya’nın başkenti Üsküp’e ulaştık. Makedonya gezi notları için tıklayınız…