ad itemscope itemtype="http://schema.org/WebSite"> Prag Gezi Notları, Çekya ve Prag Nerede | Gezi Bilgileri

Prag Gezi Notları, Çekya ve Prag Nerede

Prag Gezi Notları ve Prag Nerede başlıklı bu yazı, başlığında belirtilen konular hakkında belirtilen içeriklerle birlikte, Çekya gezisi ile ilgili diğer bilgilerin, bu blokta ve internetteki linkleri yer almaktadır. Bu yazıya, ilk olarak Prag nerede sorusunun cevabı ile başlayalım.

Prag Nerede

Prag, eski adı Çekoslavakya olan Çekya’nın başkentidir. Çekya ise Kıt’a olarak Avrupa’da yer alıyor. Çekya Avusturya, Macaristan ve Slovakya ile Orta Avrupa’yı oluşturuyor. Prag nerede sorusuna, Çekya’yı çevreleyen ülke ve yerlerle devam edelim. Bir Orta Avrupa ülkesi olan ve denize sınırı olmayan Çekya’nın kuzeyinde; Almanya ve Polonya, batısında; Almanya, güneyinde; Avusturya, doğusunda; Polonya ve Slovakya yer alıyor. Çekya ve Prag nerede sorusunun cevabını daha kapsamlı olarak haritadan incelemek için tıklayınız…

Prag ve Çekya'nın Haritadaki Yeri, Çekya'nın Komşuları

Prag ve Çekya’nın Haritadaki Yeri, Çekya’nın Komşuları

Çekya hakkında genel bilgi, Çekya’ya nasıl gidilir, Çekya gezisi için ne kadar zaman gerekir ve benzeri sorular hakkında daha kapsamlı ve geniş bilgilerin yer aldığı Çekya Gezi Rehberi ile Çekya Gezilecek Yerler hakkında bilgi aşağıda linklerini verdiğimiz yazılarda yer almaktadır.

• Çekya Gezilecek Yerler hakkından bilgi için tıklayınız…
  • Çekya Hakkında Bilgi ve Çekya Gezi Rehberi için tıklayınız…

Prag Gezi Notları ve Prag nerede ile ilgi bu kısa giriş bilgilerinden sonra, bu yazının asıl konusu olan Çekya ve Prag gezi notları bölümüne geçebiliriz.

Prag Gezi Notları

Dört gün süren Prag ve Çekya gezimizi, 24-27 Nisan 2017 tarihleri arasında ve 10 gün süren Orta Avrupa Gezi Rotası içerisinde yaptık. Söz konusu geziyi, iki kişi olarak gerçekleştirdik. Kendi yaptığımız program dahilinde, bu gezideki tüm organizasyonlarımızı kendi kendimize gerçekleştirdik.

Geziye çıkılmadan önce her gezi öncesi yaptığımız gibi, Orta Avrupa Gezi Rotası kapsamında Prag ve Çekya çevresinde gezilecek yerler hakkında yazılmış gerekli gezi kitaplarını inceledik. Çekya’nın sosyal ve kültürel hayatı ile politik durumunu anlatan kitapları okuduk. İnternetten ilgili siteleri ve blogları da inceledik. Tüm bunlar sonucunda edinilen bilgilerin kısa kısa gerekli notlarını aldık. Gezip görülecek yerlerin harita incelemesini de yaptık.

Çekya Gezi Rotası

Prag ve Çekya gezi rotamız; Viyan/Avusturya > Prag/Çekya > Dresden/Almanya > Prag > Karlovy Vary/Çekya > Prag > Cesky Krumlov/Çekya > Prag > Budapeşte/ Macaristan şeklinde gerçekleşti.

Çok kısa olarak Çekya ve Prag nerede ve Çekya ve Prag gezi notları ile ilgili bu kısa girişi yaptıktan sonra Prag Gezi Notlarına buradan itibaren gün gün yazmaya devam edebiliriz.

1’inci Gün, Viyana > Prag/Çekya

Orta Avrupa Gezi Rotası ’nın beşinci günü olan 24 Nisan 2017 Pazartesi günü, Avusturya’nın başkenti Viyana gezisini bitirdik. Viyana’da dört gece konakladığımız oteldeki sabah kahvaltısının ardından Viyana Otobüs Terminaline, metro ile hareket ettik. Otobüs terminalinde zaman, fiyat ve konfor yönünden bize uygun bir otobüs şirketinden biletlerimizi aldık. Yerel bir şehirler arası otobüsle, Viyana’nın 330 km kuzeybatısında yer alan Çekya’nın başkenti Prag’a hareket ettik. Yol boyunca Avusturya ve Çekya coğrafyasını, yerleşim yerlerini, doğasını izleyerek yolumuzu devam ettik. Yolculuk boyunca Çekya ve Prag gezi programımızı ve gezeceğimiz yerler hakkında nazari bilgilerimizi ulaşım vasıtalarımızı tekrar gözden geçirdik.

Prag

Prag’a varışa müteakip, Prag otobüs terminalinden 3 gece konaklayacağımız Hotel Golden City Carni’ye gitmek üzere sırt çantalarımızı alarak en yakın tramvay hattına yürüdük. Ardından tramvay ve metro yardımıyla otelimize ulaştık. Otele ulaşmaya müteakip önce giriş işlemlerimizi yaptık ve otelimize yerleştik. Sonrasında akşam yemeği ve de çevreye bir göz atmak için kendimizi sokağa attık. Akşam yemeğini yiyip çevre hakkında bilgi sahibi olduktan sonra yarın yapacağımız şehir gezisi için enerji toplamak üzere otelimizde istirahate çekildik.

2’inci Gün, Prag

25 Nisan 2017 Salı günü, oteldeki sabah kahvaltısının ardından yürüyerek şehir turuna başlayacağımız yakın bir noktaya kadar tramvayla gittik. Söz konusu yere varışa müteakip daha önce kafamızda tasarladığımız rota istikametinde yürüyerek Prag şehir turumuza başladık. Cumhurbaşkanlığı Sarayı, neo-gotik Rönesans ve Barok özellikleri bünyesinde barındıran St.Vitüs Katedrali, Franz Kafka’nın evi, 13. yüzyılda yaptırılan ve üzerinde 31 Aziz Heykelinin bulunduğu Charles Köprüsü, eski şehir meydanı, 15. yüzyılda inşa edilen üzerinde 12 Havari bulunan tarihi Astronomik saat kulesi ve TYN Kilisesi, Prag’da gezip görülecek başlıca yerler arasında. Söz konusu yerler hakkında bilgiler aşağıda linkini verdiğimiz yazıda yer almaktadır.

• Prag Gezilecek Yerler hakkında bilgi için tıklayınız…

Prag şehir gezimizi eski şehrin merkezi bir yerinde bitirmeyi planlamıştık. Planladığımız şekilde de gündüz gezimizi bitirdik. Akşam yemeğinden sonra Prag’ın gece yaşantısını da yürüyerek gezip gördük. Ardından geceyi geçireceğimiz otelimize tramvayla gittik ve yarınki gezimiz biraz koşuşturmalı olduğu için erkenden istirahate çekildik.

3’üncü Gün, Prag > Dresden/Almanya > Prag > Karlovy Vary/Çekya > Prag

Prag Gezi Notları ve Prag nerede başlıklı yazımıza Prag’ta başka bir ülkeye yaptığımız gezi ile devam edelim. 26 Nisan 2017 Çarşamba günü, sabahın erken saatlerinde Almanya’nın Dresden kentine günübirlik olarak gitmek üzere otobüs terminaline gittik. Bize zaman ve ekonomik yönden uygun olan bir otobüs bileti aldıktan sonra yola çıktık. Yol boyunca Almanya ve Çekya coğrafyasını, yerleşim yerlerini, doğasını izleyerek otobüsle yolumuzu devam ettik. Prag’ın 150 km kuzeybatısında yer alan ve Almanya’nın tarihi yapılarıyla öne çıkan Dresden kentine varışa müteakip önce tarihi Nazi Kampını gezdik. Burada incelemelerde bulunduk, düşündük, vicdan muhasebesi yaptık, üzüldük, acı çektik, bazen de insanlığımızdan utandık.

***

Tarihi yönden önemli olan bu yeri gördükten sonra Dresden’e geçtik. Dresden’e varışa müteakip yürüyerek önceden tasarladığımız şehir turumuzu başladık. Tarihi şehir merkezi, Fraunkirche, Zwinger Sarayın, Brulshl Terası, Kral yolu, UNESCO tarafından dünya mirası koruması altına alınan Dresden’de gezip görülecek başlıca yerler. Söz konusu yerler hakkında bilgiler aşağıda linki verilmiş olan yazıda yer almaktadır.

• Dresden Gezilecek Yerler hakkında bilgi için tıklayınız…

Elbe’nin Floransa’sı olarak adlandırılan ve eski Doğu Almanya’nın en güzel şehirlerinden sayılan Dresden şehir gezisinin ardından otobüsle tekrar Prag’a gittiğimiz yoldan geri döndük. Dönüş yolunda bir sonraki gezi hedefimiz olan Karlovy Vary’e bugün nasıl gidip tekrar Prag’a geri dönebiliriz, onu düşündük.

Dresden

Prag’a dönüşe müteakip otobüs terminaline girişte, Karlovy Vary’e hemen hareket etmek üzere olan bir otobüsün olduğunu internetten tespit ettik. Otobüsten iner inmez söz konusu firmanın yazıhanesine doğru koşturduk. Yazıhaneye vardığımızda zaman kaybetmememiz için bizi hemen otobüse yönlendirdiler. Tekrar koşturarak otobüse doğru gittik ve son anda otobüse yetiştik. Biz bindik otobüs hareket etti. Prag’ın 130 km batısında yer alan Karlovy Vary’e doğru yol alırken internetten dönüş için otobüs bileti baktık ama otobüslerin hepsi de doluydu. Tren ile ulaşım imkanını da internetten araştırmaya başladık. Dönüş için uygun bir saatte bir tren olduğunu tespit ettik ve dönüş biletimizi de otobüste internetten aldık.

***

Prag Gezi Notları ve Prag nerede başlık yazımıza masalsı bir kentle devam edelim. Karlovy Vary’e varışa müteakip önce dönüş için tren garını ve biniş işlemlerini öğrendik. Sonra yürüyerek şehir turuna başladık. Sıcaklıkları 30 – 72 oC arasında değişen termal kaynaklar, Atatürk’ün 1918’de kaldığı otel, Dovorak`ın Mozart`ın Göthe`nin Beethoven’in ve Puşkin`in evleri, 12 farklı termal suyun çıktığı termal galeriler; kristal, porselen, granit ve benzeri kehribar taşlarının ve diğer geleneksel Çek hediyelik eşyalarının ve de kremlerin satıldığı fabrika satış mağazaları; içilebilir termal özelliği olan birbirinden şifalı ürünler, Karlovy Vary’de gezip görülecek başlıca yerler.

Karlovy Vary

• Karlovy Vary Gezilecek Yerler hakkında bilgi için tıklayınız…

Gezinin bitiminde yürüyerek tren garına gittik. Tren istasyonuna doğru yürürken bir taraftanda trende yemek üzere hemen satın alabileceğimiz yiyecek içecek türü bir şeyler aramaya başladık. Yolda Ürdünlülerin işlettiği bir dönerciden döner ve içecek aldık.  Tren İstasyonuna varıştan itibaren trenimizi beklemeye başladık. Başlangıçta gelen trenlerden hangisine bineceğimizin tereddütlünü yaşadık. Çünkü bineceğimiz tren ilk olarak bu istasyondan kalkmıyordu, başka bir şehirden gelip burada yolcu indirip, yolcu aldıktan sonra yoluna devam edecekti. Görevlilerden yardım istedik. Tereddütlerimiz kalktıktan sonra da beklemeye başladık. Sonra trenimiz geldi ve tekrar Prag’a geri dönüş için yola koyulduk. Yolda yarın yapacağımız Cesky Kurumlov gezisi için ulaşım durumunu araştırdık. Prag’a dönüşe müteakip, otobüs terminalinden ayrılmadan önce yarın yapacağımız Cesky Kurumlov gezisi için sabahın erken bir saatine otobüs bileti aldık. Ardından Prag’daki otelimizde istirahate çekildik.

4’üncü Gün, Prag > Cesky Kurumlov /Çekya > Prag > Budapeşte/Macaristan

Prag Gezi Notları ve Prag nerede başlıklı yazımıza Çekya’nın şirin bir kasabası ile devam edelim. 27 Nisan 2017 Perşembe günü, sabahın erken saatlerinde taksi ile otelden otobüs terminaline transfer olduk. Sabah erkenden yerel şehirler arası otobüsle, Prag’ın 175 km güneyinde yer alan ve de Çekya’nın müthiş bir orta çağ kasabası olduğu söylene Cesky Kurumlov’a hareket ettik. Çekya‘nın değerli bir mücevheri olmakla beraber aynı zamanda UNESCO Dünya Mirasları listesinde de yer alan bu kasabaya varışa müteakip söz konusu kasabayı yürüyerek iki saat gibi bir sürede gezip gördük. Cesky Kurumlov’da sokaklar, caddeler, evler, doğa ve tarihi binalar, adeta ünlü bir ressamın tablosundan çıkmış gibiydi.

Cesky Kurumlov

Bir şeyler içip biraz dinlendikten sonra tekrar otobüsle Prag’a dönüş için otobüsten indiğimiz yere doğru yürüdük.  Söz konusu yere varışa müteakip otobüsü beklemeye başladık. Otobüs geldikten sonra Prag’a doğru yola koyulduk.

***

Prag’a dönüşe müteakip zaman kaybetmeden Macaristan’ın başkenti Budapeşte’ye otobüs bileti baktık. Uygun bir saate biletimizi aldık. Sonra taksi ile otele giderek ilişiğimizi kesip çantalarımızı aldıktan sonra tekrar otobüs terminaline geldik. Saatimiz geldiğinde otobüsümüze binerek Prag’ın 525 km güneydoğusunda yer alan Macaristan’ın başkenti Budapeşte’ye hareket ettik. Budapeşte Gezi Notları aşağıda linki verilmiş olan yazıda yer almaktadır.