ad itemscope itemtype="http://schema.org/WebSite"> Viyana Gezi Notları ve Viyana Nerede | Gezi Bilgileri

Viyana Gezi Notları ve Viyana Nerede

Viyana Gezi Notları ve Viyana Nerede başlıklı bu yazıda, başlığında belirtilen konular hakkında belirtilen içeriklerle birlikte, Viyana gezisi ile ilgili diğer bilgilerin, bu blokta ve internetteki linkleri yer almaktadır. Viyana Gezi Notları yazımıza, ilk olarak Viyana nerede sorusunun cevabı ile başlayalım.

Viyana Nerede

Avusturya’nın başkenti olan Viyana, Kıt’a olarak Avrupa’da yer alıyor. Viyana nerede sorusuna, Avusturya’yı çevreleyen ülke ve yerlerle devam edelim. Bir Orta Avrupa ülkesi olan ve denize sınırı olmayan Avusturya’nın kuzeyinde; Almanya ve Çekya, batısında; İsviçre ve Liechtenstein, güneyinde; İtalya ve Slovenya, doğusunda; Macaristan ve Slovakya yer alıyor. Viyana nerede sorusunun cevabını daha kapsamlı olarak haritadan incelemek için tıklayınız…

Viyana ile Avusturya'nın Haritadaki Yeri ve Komşuları

Viyana ile Avusturya’nın Haritadaki Yeri ve Komşuları

Avusturya hakkında genel bilgi, Avusturya’ya nasıl gidilir, Avusturya gezisi için ne kadar zaman gerekir ve benzeri sorular hakkında daha kapsamlı ve geniş bilgilerin yer aldığı Avusturya Gezi Rehberi ile Avusturya Gezilecek Yerler hakkından bilgi aşağıda linklerini verdiğimiz yazılarda yer almaktadır.

• Avusturya Gezilecek Yerler hakkından bilgi için tıklayınız…(Yazımı devam ediyor.)
  • Avusturya Hakkında Bilgi ve Avusturya Gezi Rehberi için tıklayınız…(Yazımı devam ediyor.)

Viyana nerede ve Viyana hakkında bu kısa giriş bilgilerinden sonra, bu yazının asıl konusu olan Viyana gezi notları bölümüne geçebiliriz.

Viyana Gezi Notları

Beş gün süren Viyana gezimizi, 20-24 Nisan 2017 tarihleri arasında ve 10 gün süren Orta Avrupa Gezi Rotası içerisinde yaptık. Söz konusu geziyi, iki kişi olarak gerçekleştirdik. Kendi yaptığımız program dahilinde, bu gezideki tüm organizasyonlarımızı kendi kendimize gerçekleştirdik.

Geziye çıkılmadan önce her gezi öncesi yaptığımız gibi, Viyana ve çevresi hakkında gerekli gezi kitaplarını inceledik. Avusturya’nın sosyal ve kültürel hayatı ile politik durumunu anlatan kitapları okuduk. İnternetten ilgili siteleri ve blogları da inceledik. Tüm bunlar sonucunda edinilen bilgilerin kısa kısa gerekli notlarını aldık. Gezip görülecek yerlerin harita incelemesini de yaptık.

Çok kısa olarak Viyana nerede ve Viyana gezi notları ile ilgili bu kısa girişi yaptıktan sonra Viyana Gezi Notlarına buradan itibaren gün gün yazmaya devam edebiliriz.

1’inci Gün, İstanbul > Viyana/Avusturya

20 Nisan 2017 Perşembe günü, Sabiha Gökçen Havalimanı’ndaki bilet, bagaj ve biniş işlemlerinin ardından Pegasus Havayollarının PC901 sayılı tarifeli uçağı ile 12.10’da Viyana’ya hareket ettik. Yerel saat ile 13.40’da Viyana’ya varışın ardından gezi öncesi yaptığımız hazırlıklar çerçevesinde yerel bir otobüs ile Viyana şehir merkezine doğru yola çıktık. Etrafı seyrederek yaptığımız yolculuk esnasında içimiz kıpır kıpır ediyordu. Çünkü 3 gün sonra bu sokaklarda ve caddelerde yarı maraton koşacaktık. Viyana’daki gezimiz boyunca 4 gece konaklayacağımız Hotel Pension Arpi’ye yakın bir yerde indik. Sırt çantalarımızı kuşanarak otele doğru ara sokak ve kestirmelerden yürümeye başladık. Bir süre sonra otelimize ulaştık. Giriş işlemlerimize müteakip otele yerleştik. Ardından vakit kaybetmeden yürüyerek şehir gezisine başladık.

Hofburg İmparatorluk Sarayı

Josefstadt’daki otelimizden çıktıktan sonra Rathaus Park’a ve Üniversiteye doğru yürüdük. Söz konusu parkı ve üniversiteyi gördükten sonra Viyana Sokak ve caddelerinde belirlediğimiz yürüyüş rotasında yürümeye davam ettik. Yürüme esnasında sırasıyla; Burgtheater(Tiyatro), Loos Haus, Hofburg Sarayı, Staatsoper, Stephansdom, Stadpark, Postsparkasse gibi tarihi bina ve tarihi yapıları içine girmeden dıştan gördük. Bu tarihi binaların olağanüstü görkemli görünüşüne hayran kaldık. Söz konusu yerler ve Viyana’da gezip görülecek diğer yerler hakkında bilgiler aşağıda linkini verdiğimiz yazıda yer almaktadır.

• Viyana Gezilecek Yerler hakkında bilgi için tıklayınız…(Yazımı devam ediyor.)

Akşamleyin de Viyana’da yaşayan bir arkadaşımızla buluşup güzel bir akşam yemeği yedik. Ardından tekrar yürüyerek otelimize döndük ve dinlenmeye çekildik.

2’inci Gün, Viyana

21 Nisan 2017 Cuma günü, oteldeki sabah kahvaltısına müteakip bazı yerlerde yürüyerek, bazı yerlerde de yerel toplu ulaşım araçları ile Viyana şehir turuna dün akşam kaldığımız yerden devam ettik. Önce vakitten kazanmak için otelimizin hemen yanından geçen tramvay hattını kullanarak Parlamento Binası’nın olduğu bölgeye geldik. Burayı gezdikten sonra yürüyerek şehrin merkezine doğru gittik.  Hundertwasser House, Opera Binası ve müzeler bölgesini yürüyerek gezip gördükten sonra, metro ile Schönbrunn Sarayı ve söz konusu sarayın bahçelerini gezmek üzere yola koyulduk.

Schönbrunn Sarayı ve Bahçeleri

Schönbrunn Sarayına varışa müteakip önce rehber eşliğinde sarayı gezdik. Ardından kendi kendimize sarayın bahçelerini gezdik. Gezi bitimi tekrar metro ile bir başka tarihi saray olan ve günümüzde ulusal sanat galerisi hizmeti veren Belvedere’ye geçtik. Belvedere gezisinin ardından Viyana’nın gece hayatını da gözlemledikten sonra, gecelemeyi Viyana’daki otelimizde gerçekleşti.

3’üncü Gün, Viyana

Viyana Gezi Notları yazımızın bu bölümü günübirlik olarak gittiğimiz bir başka ülkeyi içermektedir. 22 Nisan 2017 Cumartesi günü, Viyana’nın 70 km doğusunda yer alan, Slovakya’nın başkenti, Bratislava’ya gitmek üzere metro ile tren garına hareket ettik. Tren garındaki gidiş dönüş biletlerimizi aldıktan sonra trenle Bratislava’ya doğru yola çıktık. Tarih derslerinde ve milli marşlarımızda sık sık ismini duyduğumuz Tuna nehri boyunca yaptığımız yolculuk esnasında; doğayı, tuna nehrini, Slovakya ve Avusturya coğrafyasının seyrettik.

Bratislava Man at Work

Bratislava’ya varışa müteakip Bratislava tren garından itibaren yürüyerek şehir turumuza başladık. Bratislava Kalesi, St. Martin Katedrali, Eski şehir, St. Michel Gate, Church of St. Elizabeth, Man at Work, Slovak Ulusal Tiyatrosu, Bratislava City Museum, Bratislava’da gezip gördüğümüz bazı yerler. Bu yerlerin bazısını dışarıdan, bazılarını da içerisine girerek ziyaret ettik. Söz konusu yerler hakkında bilgiler aşağıda linkini verdiğimiz yazıda yer almaktadır.

• Bratislava Gezilecek Yerler hakkında bilgi için tıklayınız…(Yazımı devam ediyor.)

Bratislava gezisinin ardından trenle etrafı seyrederek tekrar Viyana’ya geri döndük. Aylar öncesinden internetten kaydolduğumuz yarın yapılacak olan Viyana yarı maratonu malzemelerinin dağıtıldığı bölgeye gittik. Chip, Maraton tişörtü, göğüs numarası ve benzeri malzemeler ile parkur bilgilerini aldıktan sonra otelimizde erkenden istirahate çekildik.

4’üncü Gün, Viyana

23 Nisan 2017 Pazar günü, Viyana yarı maratonu günümüzdü. Otelimizde hafif bir kahvaltı yaptık. Saat 10.00’da başlayacak olan maraton için bir saat önceden start noktasında olacak şekilde otelimizden ayrıldık. Start noktasına ulaştığımızda adeta bir karnaval havası vardı. Hareketli ve yüksek volümlü müzikler, ısınanlar, değişik kostümler giyenler, fotoğraf çekenler çekilenler, gösteriler yapanlar, görevlilerin sağa sola koşuşturması vs.…

Viyana’nın en güzel yerlerinden, parklarından, tarihi caddelerinden geçen 42 km tam maraton ve 21 km’lik yarı maraton koşusunun başlaması ile beraber bu karnaval havası şehrin her tarafında devam etti. Koşu esnasında merkezi bir noktadan yapıldığı anlaşılan klasik müzik yayını çok güzeldi. Parkur boyunca Viyana halkının ve turistlerin motive edici tezahüratları, koşuculara tempo veren müzik gruplarının müzikleri eşliğinde koşuyu bitirdik. Koşu esnasında parkur kenarlarından ve koşu bitiminde ise koşu bitiş noktasında yapılan içecek ve gıda takviyeleri çok iyiydi. Türkiye’de katıldığımız maraton organizasyonları ile kıyasladığımızda dört dörtlük hatasız bir organizasyon ve mükemmel bir koşu parkuruydu. Koşudan sonra otelimizde duş ve bir miktar dinlenmeden sonra şehir merkezinin keyfini  çıkardık. Sonrasında da yarın yapacağımız seyahat için otelimizde dinlenmeye çekildik.

5’inci Gün, Viyana > Prag/Çekya

24 Nisan 2017 Pazartesi günü, oteldeki sabah kahvaltısının ardından yerel bir şehirler arası otobüsle, Viyana’nın 330 km kuzeybatısında yer alan Çekya’nın başkenti Prag’a hareket ettik. Prag Gezi notları ve Prag Gezilecek Yerler hakkında bilgiler aşağıda linkini verdiğimiz yazılarda yer almaktadır.

• Prag Gezi Notları için tıklayınız…
  • Prag Gezilecek Yerler hakkında bilgi için tıklayınız…(Yazımı devam ediyor.)