ad itemscope itemtype="http://schema.org/WebSite"> Romantik Yol Gezi Programı | Gezi Bilgileri

Romantik Yol Gezi Programı

Romantik Yol(Almanya), Liechtenstein ve Münih Gezi Programı (24 – 31 Ekim 2024)

(Bu program, özel araçla yapılacak şekilde hazırlanmıştır.)

1.Gün, İstanbul > Münih > Nürnberg > Würzburg

2.Gün, Würzburg > Tauberbischofsheim > Lauda-Königshofen > Bad Mergentheim > Weikersheim > Röttingen > Creglingen > Rothenburg ob der Tauber

3.Gün, Rothenburg ob der Tauber > Schillingsfürst > Feuchtwangen > Dinkelsbühl > Wallerstein > Nördlingen > Harburg > Donauwörth > Augsburg

Romantik Yol Rotası

4.Gün, Augsburg > Friedberg > Kaufering > Landsberg am Lech > Hohenfurch > Schongau > Peiting > Rottenbuch > Wildsteig > Steingaden > Halblech > Schwangau > Füssen

5. Gün, Füssen > Liechtenstein

6. Gün, Liechtenstein > Münih

7. Gün, Münih

8. Gün, Münih > İstanbul

1. Gün, 24 Ekim 2024 Perşembe, İstanbul > Münih > Nürnberg > Würzburg

Pasaport işlemlerine müteakip saat 13.40’ta Pegasus havayolları ile uçuşumuz başlıyor. İki saat 40 dk.lık bir yolculuğun ardından Münih Havalimanına yerel saat ile 15.30 gibi ulaşıyoruz. Pasaport ve benzeri işlerden sonra gezi boyunca ulaşımımıza sağlayacak olan internetten kiraladığımız aracı havaalanında teslim alıyoruz.

Ardından Berlin ve Hamburg’dan sonra Almanya’nın en büyük üçüncü şehri olan Münih’ten Romantik Yolun başlangıcı olan Almanya’nın Würzburg kentine doğru hareket ediyoruz.

Münih'ten Würzburg'a

Münih’ten Würzburg’a

Araçlı 280 km’lik bu yolculuğumuzun 170’inci km’sinde yer alan ve Almanya’da endüstrinin başkenti kabul edilen Nürnberg’ü de hızlı bir şekilde geziyoruz. Burası tarihsel olarak Roma Germen İmparatorluk merkezinin başkenti. Uluslararası olarak Nuremberg adıyla bilinen bu şehri gezdikten sonra Würzburg yolculuğumuza kaldığımız yerden devam ediyoruz.

Yaklaşık 450 kilometreyi aşkın toplamda 28 şehirden oluşan ve kuzey – güney istikametinde uzanan Romantik Yolun en kuzey noktasındaki Würzburg’a varışa müteakip bir gece konaklayacağımız otelimize yerleşiyoruz. Ardından kendimizi sokaklara bırakıyoruz. Küçük çaplı bir gezinin ardından geceleme Würzburg’ta otelimizde.

Würzburg

2. Gün, 25 Ekim 2024 Cuma,

Otelimizdeki sabah kahvaltısının ardından dün akşam kaldığımız yerden yürüyerek Würzburg’u keşfetmeye devam ediyoruz. Bu tarihi şehirde Marienberg Kalesi, Eski Main Köprüsü, Köppele, UNESCO Dünya Miras Listesi’nde yer alan Rezidans Würzburg başlıca gezip görülecek yerler arasında.

Romantik Yolun en kuzey noktasındaki şehri olan Würzburg’u öğlene kadar gezdikten sonra güneye doğru gezimize devam ediyoruz. Bugünkü gezimizin ikinci durağı Würzburg’un 38 km güney batısında yer alan Tauberbischofsheim.

Romantik Yol, 2'inci Gün

Romantik Yol, 2’inci Gün

2017 tarihli nüfus sayımına göre 13,205 kişilik bir nüfusa sahip Tauberbischofsheim’u gezip gördükten sonra bu kasabanın hemen 10 km güneydoğusunda yer alan Lauda-Königshofen ve yine bu kasabanın 19 km güneydoğusunda yer alan 23.000 nüfuslu Bad Mergentheim  ile Romantik yol gezimize devam ediyoruz.

Birbirine oldukça yakın ve oldukça küçük olan bu yerleri gezmeye müteakip Bad Mergentheim’in 13 km doğusunda yer alan Weikersheim, 20 km kuzeydoğusunda yer alan Röttingen, 25 km doğusunda yer alan Creglingen gezisinin ardından Creglingen’in 18 km güneydoğusunda yer alan Rothenburg ob der Tauber’a geçiyoruz.

Rothenburg ob der Tauber’a ulaşmaya müteakip bugünkü 110 km’lik Romantik Yol gezisinin ardından bir gece konaklayacağımız otelimize yerleşiyoruz. Ufak çaplı bir geziden sonra geceleme dünyanın her yerinden gelen turistleri ile dikkat çeken Rothenburg ob der Tauber’daki otelimizde.

Rothenburg ob der Tauber

3. Gün, 26 Ekim 2024 Cumartesi,

Otelimizdeki sabah kahvaltısının ardından dün akşam kaldığımız yerden yürüyerek iyi korunmuş bir Orta Çağ kasabası olan Rothenburg ob der Tauber keşfetmeye devam ediyoruz.

Romantik Yolun en eski şehri olarak bilinen Rothenburg gezisine müteakip güneye doğru gezimize devam ediyoruz. Bugünkü gezimizin ikinci durağı, Rothenburg ob der Tauber’un 16 km güneyinde yer alan Schillingsfürst, üçüncü  durağımız Schillingsfürst’ün 17 km güneyindeki Feuchtwangen, dördüncü durağımız ise 13 km güneydeki Romantik Yol’un tarihi kasabalarından olan Dinkelsbühl.

Romantik Yol, 3'üncü Gün

Romantik Yol, 3’üncü Gün

Birbirine oldukça yakın ve oldukça küçük olan bu yerleri gezdikten sonra bugünkü dördüncü durağımız Dinkelsbühl’ün 34 km güneyinde yer alan, Almanya’nın en büyük ticaret kentlerinden birisi olduğu söylenen Nördlingen.

Nördlingen, şimdiye kadar gezip gördüğümüz yerlerin büyük şehirlerinden birisi sayılır. 2015 tarihi itibarı ile nüfusu 19,841 olduğu söyleniyor. Bu şehre girmeden 6 km önce yolumuz üzerinde bulunan Wallerstein’i de araçla gezip görüyoruz.

Romantik Yol 3'üncü Gün, Öğlenden sonra

Romantik Yol 3’üncü Gün, Öğlenden sonra

Nördlingen den sonra güneye doğru Romantik Yol gezimize devam ediyoruz. Yolumuzun üzerinde yer alan Harburg ve Donauwörth Romantik Yol kasabalarını da görmeye müteakip Nördlingen’in 75 km güneyindeki Almanya’nın 23’üncü kalabalık şehri olduğu söylenen Augsburg ulaşıyoruz. Böylece bugünkü 155 km’lik Romantik Yol gezimizi tamamlıyoruz. Bir gece konaklayacağımız otelimize yerleştikten sonra kısa bir keşif gezintisi yapıyoruz. Ardından geceleme Augsburg’ta otelimizde.

Augsburg

4. Gün, 27 Ekim 2024 Pazar,

Otelimizdeki sabah kahvaltısının ardından dün akşam kaldığımız yerden yürüyerek Augsburg’u keşfetmeye devam ediyoruz. Burası Almanya’nın en eski şehirlerinden biri olma özelliğine sahip. Su Yönetim Sistemi, UNESCO tarafından Dünya Mirası olarak listelenen Augsburg gezisinden sonra güneye doğru Romantik Yol gezimize devam ediyoruz.

Romantik Yol 4'üncü Gün

Romantik Yol 4’üncü Gün

Almanya’da en güneşli şehirlerden birisi olarak kabul edilen Landsberg am Lech istikametinde yol alırken; önce Augsburg’un  9 km güney doğusunda yer alan Friedberg’u, ardından Friedberg’un 43 km güneyinde bulunan Kaufering’u gezip görüyoruz. Sonra Kaufering’un 5 km güneyindeki Landsberg am Lech’e ulaşıyoruz.

Romantik Yol, 4'üncü Gün öğlen

Romantik Yol, 4’üncü Gün öğlen

Landsberg am Lech gezisine müteakip Romantik Yol gezimizin bitiş noktası olan Füssen’e doğru yol alıyoruz. Ortalama 78 km’lik bu yol üzerinde sırasıyla; Hohenfurch, Schongau, Peiting, Rottenbuch, Wildsteig, Steingaden, Halblech ve Schwangau’yı gezip görüyoruz. Bu köy ve kasabalarının bazılarını daha önce de yaptığımız gibi hiç inmeden araç içinden yapabiliriz. Gezip göreceğimiz bu yerlerin birbirlerine olan mesafeleri 5 ila 10 km arasında değişiyor.

Romantik Yol, 4'üncü Gün 3'üncü Etap

Romantik Yol, 4’üncü Gün 3’üncü Etap

Romantik Yol gezimizin bitiş noktası olan Füssen’e ulaştıktan sonra bugünkü 135 km’lik Romantik Yol gezimizi tamamlıyoruz. Otelimize yerleşmeye müteakip ufak bir Füssen gezisinden sonra geceleme Füssen’de.

Füssen

5. Gün, 28 Ekim 2024 Pazartesi, Füssen > Liechtenstein

Otelimizdeki sabah kahvaltısının ardından dün akşam kaldığımız yerden Füssen’i gezmeye devam ediyoruz. Sonrasında Füssen’in 4 km güneydoğusunda yer alan Neuschwanstein ve Hohenschwangau şatolarını panoramik olarak gezip görüyoruz.

Füssen'den Liechtenstein'e

Füssen’den Liechtenstein’e

Bu tarihi şatoları gördükten sonra Romantik Yol gezimizi tamamlamış oluyoruz. Buralara kadar gelmişken ve hazır özel aracımız da mevcutken Almanya dışına çıkıyor ve bir başka Avrupa ülkesini geziyoruz. Bu ülke Füssen’in 160 km güneybatısında yer alan Liechtenstein.

Avrupa’nın Vatikan, Monaco ve San Marino’dan sonra en küçük dördüncü ülkesi olan Liechtenstein, İsviçre ve Avusturya arasında yer alıyor. Sınırları 76 km uzunluğunda ve 2020 yılına göre nüfusu tahmini olarak 38.896. Bu minik ülkenin başkenti Vaduz’a ulaştıktan sonra bir gece konaklayacağımız otelimize yerleşiyoruz.

Liechtenstein Gezilecek Yerler

Ardından Vaduz gezimiz başlıyor. Liechtenstein prensinin resmi ikametgahı olan tarihi Schloss Vaduz şatosu, Vaduz Katedrali, Alp Dağları manzarası 5.109 nüfuslu başkent Vaduz’da gezip görülecek başlıca yerler. Geziye müteakip geceleme Vaduz’da.

Vaduz

6. Gün, 29 Ekim 2024 Salı, Liechtenstein > Münih

Otelimizde sabah kahvaltımızı yapıyoruz. Ardından Liechtenstein Vaduz’dan sonraki ikinci büyük kenti Balzers’e gidiyoruz. Burası Vaduz’un 9 km güneyinde yer alıyor. 4.220 nüfuslu bu kente ulaşmaya müteakip etrafta kısa bir göz gezdiriyoruz. 12. yüzyıl tarihli Gutenberg Kalesi bu kentte gezip görülecek en önemli tarihi yer. Bu kale Balzers’in merkezinde kayalık bir tepe üzerinde bulunuyor.

Liechtenstein'den Münih'e

Liechtenstein’den Münih’e

Balzers gezisinin ardından Liechtenstein gezimiz tamamlamış oluyoruz. Ve tekrar Almanya’ya geri dönüyoruz. Bu defaki gezip göreceğimiz yer Almanya’nın önemli bir turistik kenti olan Münih. 250 km’lik bir araç yolculuğunun ardından Münih’e ulaşıyor ve iki gece konaklayacağımız otelimize yerleşiyoruz. Kısa bir gezintinin ardından geceleme Münih’te.

Münih

7. Gün, 30 Ekim 2024 Çarşamba, Münih

Otelimizdeki sabah kahvaltısının ardından zaman kaybetmeden yürüyerek Münih gezimize başlıyoruz. Marienplatz, Neues Rathaus, Altes Rathaus, St. Peter Kilisesi(Peterskirche), Viktualienmarkt, Asamkirche, St. Michael Kilisesi(Michaelskirche), Karlsplatz, Frauenkirche, Hofbrauhaus, Bayerische Staatsoper, Maximilianstraße, Munich Residenz, Hofgarte, Odeonsplatz, Theatinerkirche, başlıca Münih gezilecek yerler arasında. Hepsi de birbirine 5-10 dakikalık yürüyüş mesafesinde ve birbirine çok yakın, hatta bazıları yan yana.

Münih Gezilecek Yerler

Glyptothek, Königsplatz, Lenbachhaus, Pinakothek der Moderne, Alte Pinakothek, Neue Pinakothek, Siegestor, Bayerisches Nationalmuseum, Deutsches Museum, İngiliz Bahçesi (Englischer Garten),  Merkezden 15-20 dakikalık yürüyüş mesafesinde olan Münih gezilecek yerler.

Olympiapark ve Olympiaturm, SEA LIFE München Aquarium, BMW Müzesi, Nymphenburg Sarayı, Botanischer Garten, Westpark, Münchener Tierpark Hellabrunn(Münih Hayvanat Bahçesi), Allianz Arena, FC Bayern Museum, Dachau Concentration Camp Memorial Site ise merkezden 5-15 km uzaklıkta araçla gidilecek olan Münih gezilecek yerler. Gezinin ardından geceleme Münih’te.

8. Gün, 31 Ekim 2024 Perşembe, Münih > İstanbul

Otelimizde yapacağımız sabah kahvaltısına müteakip Münih Havaalanına geçiyoruz. Havaalanına ulaşmaya müteakip sekiz gündür ulaşımımıza sağlaya kiralık aracı teslim ediyoruz. Pasaport işlemlerinin ardından saat 14.35’te Pegasus Havayolları ile İstanbul’a hareket ediyoruz. İki saat kırk dakikalık bir uçak yolculuğunun ardından Türkiye saati ile akşam saat 19.15 gibi İstanbul’dayız.