ad itemscope itemtype="http://schema.org/WebSite"> Almanya Turu ve Almanya Gezi Notları | Gezi Bilgileri

Almanya Turu ve Almanya Gezi Notları

Almanya Turu ve Almanya Gezi Notları başlıklı bu yazı, başlığında belirtilen konular hakkındaki içeriklerle birlikte, Almanya gezisi ve Almanya hakkında bilgiler ile Almanya nerede sorularının bu blokta ve internetteki bilgileri ve linkleri yer almaktadır. Almanya turu ve Almanya gezi notlarına ilk olarak Almanya nerede sorusunun cevabı ile başlayalım.

Almanya Nerede

Almanya, Kıt’a olarak Avrupa’da yer alıyor. Almanya nerede sorusuna, Almanya’yı çevreleyen ülke ve yerlerle devam edelim. Almanya’nın kuzeyinde Kuzey Denizi ve Danimarka, doğusunda Çekya ve Polonya, güneyinde Avusturya ve İsviçre, batısında ise Fransa Hollanda Belçika ve Lüksemburg yer almaktadır. Kuzey Denizi ve Alp Dağları arasında uzanan Almanya, Orta Avrupa’da yer alır. Almanya’nın haritadaki yerini ve Almanya nerede sorusunun cevabını daha kapsamlı olarak haritadan incelemek için tıklayınız…

Almya'nın Haritadaki Yeri

Almya’nın Haritadaki Yeri

Almanya hakkında bilgi, Almanya’ya nasıl gidilir, Almanya vize işlemleri, Almanya gezisi için ne kadar zaman gerekir ve benzeri sorular hakkında daha kapsamlı ve geniş bilgilerin yer aldığı Almanya Gezi Rehberi ile Almanya Gezilecek Yerler hakkından bilgi aşağıda linklerini verdiğimiz yazılarda yer almaktadır.

• Almanya Gezilecek Yerler hakkından bilgi için tıklayınız…(Yazımı devam ediyor.)
  • Almanya Gezi Rehberi ve Almanya Hakkında Bilgi için tıklayınız…(Yazımı devam ediyor.)

Almanya nerede ve Almanya hakkında bu kısa giriş bilgilerinden sonra, Almanya turu gezi rotamız hakkında da kısaca bahsedelim.

Almanya Turu Gezi Rotası

Almanya gezi rotamız, ana hatlarıyla; İstanbul > Frankfurt > Heidelberg > Lüksemburg şeklinde gerçekleşti. Benelüks Gezi Rotası içerisindeki Almanya gezisi, Benelüx gezisinin ilk noktasıydı. İki günlük kısa bir geziye müteakip Lüksemburg’a geçişimiz ile sonuçlandırıldı.

Almanya Gezi Rotası

Almanya’ya ikinci gezimizi ise, 20-29 Nisan 2017 tarihlerinde gerçekleştirdiğimiz 10 gün süreli Orta Avrupa Gezisi kapsamında Almanya’nın Dresden kentine yapmıştık. Söz konusu gezi bir gün süreli ve günübirlik olarak gerçekleştirmiştik. Geziye Çekya‘nın başkenti Prag’dan gelmiş ve aynı gün geri dönmüştük.

Şimdi Almanya turu ve Almanya gezi notları başlıklı bu yazının asıl konusu olan Almanya gezi notları bölümüne geçebiliriz.

Almanya Gezi Notları

Almanya’da iki gün süren bu gezimizi, 3-4 Ekim 2015 tarihleri arasında ve 11 gün süren Benelüx Ülkeleri gezisi kapsamında yaptık. Benelüx gezisini de 03-11 Ekim 2015 tarihleri arasında, özel bir gezi grubu ile yaptık. Grup koordinatörümüzün yaptığı program dahilinde İzmir merkezli bir turizm şirketi, bu gezideki tüm organizasyonlarımızı gerçekleştirdi. Söz konusu gezideki tüm transferlerimiz ve ulaşım, gezi grubumuz için özel olarak kiralanmış olan bir otobüsle yapıldı.

Geziye çıkılmadan önce her gezi öncesi yaptığımız gibi, Almanya ve çevresi hakkında gerekli gezi kitaplarını inceledik. Almanya’nın sosyal ve kültürel hayatı ile politik durumunu anlatan kitapları okuduk. İnternetten ilgili siteleri ve blogları da inceledik. Tüm bunların sonucunda edinilen bilgilerin kısa kısa gerekli notlarını aldık. Gezip görülecek yerlerin harita incelemesini de yaptık.

Bu giriş bilgilerinden sonra Almanya Turu ve Almanya Gezi Notları başlıklı bu yazımıza, buradan itibaren gün gün ve şehir şehir yazmaya geçebiliriz.

1’inci Gün, İstanbul > Frankfurt > Heidelberg > Lüksemburg

03 Ekim 2015 Cumartesi günü, Sabiha Gökçen Havalimanı Dış Hatlar gidiş terminalinde, İzmir ve Ankara’dan gelen diğer gezi grubu mensuplarıyla sabahın erken saatlerinde buluştuk. Bagaj ve bilet işlemleri ile pasaport işlemlerinin ardından sabah saatlerinde İstanbul’dan Almanya’nın Frankfurt kentine hareket ettik.

Havaalanına varışın ardından giriş, bagaj ve pasaport işlemlerimizi yaptık. Ardından alanda bizi bekleyen özel otobüsümüze geçerek, otobüs ile panoramik Frankfurt şehir turuna başladık. Sonrasında otel giriş işlemlerimizi yapmaya müteakip kaldığımız yerden şehir turumuza yürüyerek devam ettik.

Frankfurt

Tüm turistik merkezlerin şehir merkezinde ya da etrafında toplandığı Frankfurt’ta; Paulskirche, Maintower, Goethe’nin Evi ve Aziz Paul Kilisesi, gezilip görülecek başlıca yerler arasında. Söz konusu yerler hakkında bilgiler aşağıda linki verilmiş olan yazıda yer almaktadır.

• Frankfurt Gezilecek Yerler hakkında bilgi için tıklayınız…(Yazımı devam ediyor.)

Gündüz otobüs ve yürüyerek yapılan Frankfurt gezisinden sonra akşamdan itibaren de Frankfurt’un gece yaşamına şöyle bir baktık. Ardından da Frankfurt’taki otelimizde istirahate çekildik.

2’inci Gün, Frankfurt > Heidelberg > Lüksemburg

04 Ekim 2015 Pazar günü, oteldeki kahvaltının ardından otel çıkış işlemlerimizi yaparak, otobüsümüzle önce Frankfurt’un 90 km güneyinde yer alan Heidelberg’ge hareket ettik. Görkemli şato ve katedraller ile süslü Ren Nehri Vadisi boyunca, yeşilin değişik tonlarını seyrederek yaptığımız keyifli yolculuk esnasında bir taraftan da Almanya’nın bu coğrafyasını tanımaya ve bilgi edinmeye çalıştık.

Heidelberg

Ren Vadisi’nin en önemli şehirlerinden birisi olan Heidelberg’e varışa müteakip önce otobüsle panoramik şehir turu yaptık. Ardından Avrupa’nın en eski üniversite kenti olan bu şehrin tarihi sokaklarında yürüyerek gezimize devam ettik. Tarihi kent merkezi (Alstadt), Heidelberg Şatosu, Neckar Nehri ve Eski Köprü, Kornmarkt Meydanı ve hareketli yaya caddesi Haupstrase, Heidelberg’de gezip görülecek başlıca yerler. Söz konusu yerler hakkında bilgiler aşağıda linki verilmiş olan yazıda yer almaktadır.

• Heidelberg Gezilecek Yerler hakkında bilgi için tıklayınız…

Heidelberg şehir gezisinin ardından tekrar otobüsümüze binerek, Heidelberg’in 245 km batısında yer alan Lüksemburg’a doğru yola koyulduk. Yol boyunca tüm gezilerimizde yaptığımız gibi geçtiğimiz yerlerdeki köyleri kasabaları yerel halkların yaşamlarını, arazi yapılarını, bağ bahçe ve tarlalarını izleyerek Almanların ve Lüksemburgluların yaşamları hakkında bilgi edinmeye çalıştık. Singapur gibi hem şehir hem de bir devlet olan Lüksemburg gezi notları için tıklayınız…

***
20-29 Nisan 2017 Tarihli Orta Avrupa Gezisi Almanya Bölümü

Söz konusu gezinin 7’inci günü olan 26 Nisan 2017 Çarşamba günü, sabahın erken saatlerinde Çekya‘nın başkenti Prag’daki otelimizde uyandık. Ardından Otobüs terminaline tramvayla hareket ettik. Terminale varışa müteakip, yerel bir şehirler arası otobüsle,  Prag’ın 150 km kuzeybatısında yer alan ve Almanya’nın tarihi yapılarıyla öne çıkan Dresden kentine hareket ettik.

Çekya Gezi Rotası

Dresden’e varışa müteakip yürüyerek şehir turumuzu yaptık. Tarihi şehir merkezi, Fraunkirche, Zwinger Sarayı, Brulshl Terası, Kral yolu, Dresden’de gezip görülecek başlıca yerler.  Elbe’nin Floransa’sı olarak adlandırılan ve de eski Doğu Almanya’nın en güzel şehirlerinden olan, ayrıca UNESCO tarafından dünya mirası koruması altına alınan Dresden şehir gezisinin ardından otobüsle tekrar Prag’a geri döndük. Dresden gezilecek yerler hakkında bilgi için tıklayınız…(Yazımı devam ediyor.)