ad itemscope itemtype="http://schema.org/WebSite"> Hollanda Turu ve Hollanda Gezi Notları | Gezi Bilgileri

Hollanda Turu ve Hollanda Gezi Notları

Hollanda Turu ve Hollanda Gezi Notları başlıklı bu yazı, başlığında belirtilen konular hakkındaki içeriklerle birlikte, Hollanda gezisi ve Hollanda hakkında bilgiler ile Hollanda nerede sorularının bu blokta ve internetteki bilgileri ve linkleri yer almaktadır. Hollanda turu ve Hollanda gezi notlarına ilk olarak Hollanda nerede sorusunun cevabı ile başlayalım.

Hollanda Nerede

Hollanda, Kıt’a olarak Avrupa’da yer alıyor. Hollanda nerede sorusuna, Hollanda’yı çevreleyen ülke ve yerlerle devam edelim. Hollanda’nın kuzeyinde Kuzey Denizi, doğusunda Almanya, güneyinde Belçika, batısında ise Kuzey Denizi yer almaktadır. Avrupa’nın kuzeybatısında yer alan Hollanda’nın haritadaki yerini ve Hollanda nerede sorusunun cevabını daha kapsamlı olarak haritadan incelemek için tıklayınız…

Hollanda'nın Haritadaki Yeri

Hollanda’nın Haritadaki Yeri

Hollanda hakkında bilgi, Hollanda’ya nasıl gidilir, Hollanda vize işlemleri, Hollanda gezisi için ne kadar zaman gerekir ve benzeri sorular hakkında daha kapsamlı ve geniş bilgilerin yer aldığı Hollanda Gezi Rehberi ile Hollanda Gezilecek Yerler hakkından bilgi aşağıda linklerini verdiğimiz yazılarda yer almaktadır.

• Hollanda Gezilecek Yerler hakkından bilgi için tıklayınız…(Yazımı devam ediyor.)
  • Hollanda Hakkında Bilgi ve Hollanda Gezi Rehberi için tıklayınız…(Yazımı devam ediyor.)

Hollanda nerede ve Hollanda hakkında bu kısa giriş bilgilerinden sonra, kısaca Hollanda turu gezi rotamız hakkında da bahsedelim.

Hollanda Turu Gezi Rotası

Hollanda gezi rotamız, ana hatlarıyla; Anvers/Belçika > Amsterdam > Volendam > Marken > Amsterdam > Lahey > Rotterdam > Amsterdam > İstanbul,  şeklinde gerçekleşti. Benelüks Gezi Rotası içerisinde Hollanda gezisi, Belçika gezisi bitiminde Belçika’nın Anvers kentinden, bize ait özel otobüsle Hollanda’nın başkenti Amsterdam’a gelip, dört günlük geziye müteakip Amsterdam’dan İstanbul’a uçuşumuzla sonuçlandırıldı.

Şimdi Hollanda turu ve Hollanda gezi notları başlıklı bu yazının asıl konusu olan Hollanda gezi notları bölümüne geçebiliriz.

Hollanda Gezi Notları

Çok küçük bir ülke olan Hollanda’da, dört gün süren gezimizi, 8-11 Ekim 2015 tarihleri arasında ve 11 gün süren Benelüx Ülkeleri gezisi kapsamında yaptık. Benelüx gezisini, 03-11 Ekim 2015 tarihleri arasında, özel bir gezi grubu ile yaptık. Grup koordinatörümüzün yaptığı program dahilinde İzmir merkezli bir turizm şirketi, bu gezideki tüm organizasyonlarımızı gerçekleştirdi. Söz konusu gezideki tüm transferlerimiz ve ulaşım, gezi grubumuz için özel olarak kiralanmış olan bir otobüsle yapıldı.

Geziye çıkılmadan önce her gezi öncesi yaptığımız gibi, Hollanda ve çevresi hakkında gerekli gezi kitaplarını inceledik. Hollanda’nın sosyal ve kültürel hayatı ile politik durumunu anlatan kitapları okuduk. İnternetten ilgili siteleri ve blogları da inceledik. Tüm bunların sonucunda edinilen bilgilerin kısa kısa gerekli notlarını aldık. Gezip görülecek yerlerin harita incelemesini de yaptık.

Bu giriş bilgilerinden sonra Hollanda Turu ve Hollanda Gezi Notları başlıklı bu yazımıza, buradan itibaren gün gün ve şehir şehir yazmaya geçebiliriz.

1’inci Gün, Bürüksel > Gent > Brugge > Anvers > Amsterdam

08 Ekim 2015 Perşembe günü, sabah kahvaltısının ardından iki günlük Brüksel gezimizi tamamlayarak otobüsle Hollanda’nın başkenti Amsterdam’a hareket ettik. Tabi ki bu yolculuğumuz esnasında yol güzergâhı üzerinde yer alan tarihi ve turistik bazı şehirleri de ziyaret ettik. Bunlardan en önemlileri ise sırasıyla birincisi; Brüksel’in 57 km kuzeybatısında yer alan Gent şehriydi. İkincisi ise Gent’in de 47 km kuzeybatısında yer alan; bira, waffle, midye, dantel ve goblenleri ile ünlü, Brugge. Üçüncüsü de Brugge’nın 90 km doğusunda yer alan Belçika’nın bir başka önemli kendi Anvers’ti.

Hollanda Turu Gezi Rotası

Kısa süreli Anverst gezisinin ardından Hollanda’nın başkenti Amsterdam’a doğru yola devam ettik. Hava kararmadan önce Amsterdam’a varışa müteakip bir Türk lokantasında akşam yemeğimizi yedik. Sonra da otelimize transfer olduk. Otele yerleşmeye müteakip yorucu geçen bir günün ardından Amsterdam’daki otelimizde istirahate çekildik.

2’inci Gün,  Amsterdam

09 Ekim 2015 Cuma günü, sabah kahvaltısının ardından tam gün Amsterdam şehir içi gezimizi yaptık. Önce otobüsümüzle panoramik bir şehir turu gerçekleştirdik. Ardından tekne ile Amsterdam’ın şehir içerisindeki büyük su kanallarında, söz konusu panoramik Amsterdam turuna devam ettik. Bu arada tüm bu gezilerimizde rehberimiz bizi sürekli bilgilendirdi.

Kanallar Kenti Amsterdam

Araç ve tekne gezisinden sonra Amsterdam’ı yürüyerek keşfe devam ettik. Museum Square, Dam Meydanı, Kraliyet Sarayı, Kırmızı Fener Sokağı Amsterdam’da gezip görülecek başlıca yerler arasında. Söz konusu yerler hakkında bilgi aşağıda linki verilmiş olan yazıda yer almaktadır.

• Amsterdam Gezilecek Yerler hakkında bilgi için tıklayınız…(Yazımı devam ediyor.)

Keyifli bir akşam yemeği ve Amsterdam’ın gece hallerini de gezip gördükten sonra, gecelemeyi Amsterdam’daki otelimizde yaptık.

3’üncü Gün,  Amsterdam > Volendam > Marken > Amsterdam

10 Ekim 2015 Cumartesi günü, oteldeki sabah kahvaltısının ardından otobüsle, Volendam ve Marken turunu yaptık. Marken & Volendam turumuzda Hollanda’nın muhteşem doğasını görme fırsatını bulduk. Söz konusu turda ilk önce küçük bir liman ve balıkçı şehri olan Volendam’a gittik.

Volendam

Amsterdam’ın 20 km kuzeydoğusunda yer alan Volendam’a varmadan önce, yol üzerinde, peynir üretimi yapılan küçük bir işletmeyi ziyaret ettik.  Burada Hollandalıların geleneksel yaşam yerlerini tanıma fırsatıyla birlikte, dünyaca ünlü Hollanda peynirlerinin yapım sürecini; süt halinden, paketlenip satışa hazır hale gelinceye kadar geçtiği süreçleri öğrenme imkânı bulduk. Buradaki ziyaretimizi tamamladıktan sonra küçük bir balıkçı kenti olan Volendam’a doğru yola devam ettik. Yürüyerek yaptığımız küçük bir Volendam şehir turundan sonra rehberimizin önerdiği yerel leziz deniz mahsulleri ve balık çeşitlerinden oluşan bir öğle yemeğin yedik. Ardından çok uygun fiyatların olduğu söylenen hediyelik eşya satan dükkanları gezmeye başladık. Bize göre fiyatlar hiç de uygun değildi.

Volendam gezimizin ardından bir yarım daire çizerek Volendam’ın 15 km güney doğusunda, deniz doldurularak karaya bağlantısı sağlanmış olan Marken’e gittik.

Marken

Varışımızla birlikte geleneksel özelliğini korumuş olan bu küçük balıkçı adasını yürüyerek tanıma fırsatı bulduk. Bu yürüyüşümüzde, Hollandalıların geleneksel yaşam yerlerini tanıma fırsatıyla birlikte,  ünlü ahşap evlerini, yel değirmenlerini, dünyanın en önemli mühendislik harikalarından biri sayılan Markermeer gölünü ve çevresini gördükten sonra tekrar Amsterdam’a döndük. Akşam yemeğinden sonra geceleme Amsterdam’daki otelimizde gerçekleşti.

4’üncü Gün, Amsterdam > Lahey > Rotterdam > Amsterdam > İstanbul

11 Ekim 2015 Pazar günü, sabah kahvaltısının ardından otobüsümüzle önce Hollanda’nın gizli başkenti Den Haag şehrine gittik. Burada Hollanda parlamento binası, Markt meydanı ve Kraliyet Sarayı görüldükten sonra dünyanın en güzel panoramik eserlerden birinin olduğu Mesdag Müzesi’ni gezdik. Sonrasında Lahey Uluslararası Adalet Divanını gördük. Ardından kuzey denizinin muhteşem plajlarının olduğu Scheveningen’i gördük.

Scheveningen’den sonra, Rotterdam’a doğru yola çıkarak Hollanda turumuza devam ettik. İkinci dünya savaşında gördüğü ağır hasar sebebiyle neredeyse baştan inşa edilmiş olan Rotterdam, günümüzde Avrupa’nın en büyük limanı ve Hollanda’nın ikinci büyük şehri konumunda. Hollanda’nın modern tarzını en iyi yansıtan bu zengin ticaret ve lojistik şehrinde, birçok gezip görülmeye değer yerler var.

Rotterdam Küp Evler

Adını hümanizm akımının öncülerinden Erasmus’dan alan tek sütunlu yapısı, görenlerin kuğuya benzettiği Erasmus Köprüsü, Floransa’da bulunan Ponte Vechio’dan ilham alınarak tasarlanmış küp evler, Rotterdam limanı, tarihi New York Oteli, İkinci Dünya Savaşı Anıtı, Rotterdam’da gezip görülecek başlıca yerler. Söz konusu yerler hakkında bilgi aşağıda linki verilmiş olan yazıda yer almaktadır.

• Rotterdam Gezilecek Yerler hakkında bilgi için tıklayınız…(Yazımı devam ediyor.)

Son olarak Hollanda’da krallar ve sanatçılar şehri olarak bilinen, “İnci Küpeli Kız” eserinin yapıldığı ve eseri yapan Johannes Vermer ile tablodaki kızın yaşadığı evinde bulunduğu Delft şehrine gittik. Delft şehrini gezip, Markt Meydanı’nda yediğimiz yemekten sonra İstanbul’a dönmek üzere Amsterdam havaalanına doğru yola çıktık. Havalimanı’na varışa müteakip bagaj, check-in ve pasaport işlemlerinin tamamlanmasının ardından akşama doğru İstanbul’a hareket ettik. Gezdiğimiz bu güzel yerlere tekrar gelebilmek dileğiyle böylece gezimizi sonuçlandırdık.