ad itemscope itemtype="http://schema.org/WebSite"> Makedonya Nerede, Makedonya Gezi Notları | Gezi Bilgileri

Makedonya Nerede, Makedonya Gezi Notları

Makedonya Nerede ve Makedonya Gezi Notları başlıklı bu yazı, başlığında belirtilen konular hakkında belirtilen içeriklerle birlikte, Makedonya gezisi ile ilgili diğer bilgilerin bu blogda ve internetteki linkleri yer almaktadır. Bu yazıya, ilk olarak Makedonya nerede sorusunun cevabı ile başlayalım.

Makedonya Nerede

Makedonya, Kıta olarak Avrupa’da yer alıyor. Avrupa’nın da güneydoğusunda yer alan Makedonya, Balkan Yarımadasında yer alan bir devlettir. Makedonya nerede sorusuna, Makedonya’yı çevreleyen ülke ve yerlerle devam edelim. Makedonya’nın kuzeyinde Sırbistan ve Karadağ, batısında Arnavutluk, güneyinde Yunanistan, doğusunda Bulgaristan yer alıyor. Makedonya nerede sorusunun cevabını daha kapsamlı olarak haritadan incelemek için tıklayınız…

Makedonya ve Komşuları

Makedonya hakkında genel bilgi, Makedonya’ya nasıl gidilir, Makedonya gezisi için ne kadar zaman gerekir ve benzeri sorular hakkında daha kapsamlı ve geniş bilgilerin yer aldığı Makedonya Gezi Rehberi ile Makedonya Gezilecek Yerler hakkından bilgiler aşağıda linkleri verilen yazılarda yer almaktadır.

• Makedonya Gezilecek Yerler hakkından bilgi için tıklayınız…(Yazımı devam ediyor.)
  • Makedonya Hakkında Bilgi ve Makedonya Gezi Rehberi için tıklayınız…(Yazımı devam ediyor.)

Makedonya nerede ve Makedonya hakkında bu kısa giriş bilgilerden sonra, bu yazının asıl konusu olan Makedonya gezi notları bölümüne geçebiliriz.

Makedonya Gezi Notları

Dört gün süren Makedonya gezimizi, 21-24 Ağustos 2015 tarihleri arasında ve 12 gün süren Güney Balkanlar Gezi Rotası içerisinde yaptık. Söz konusu geziyi, özel bir gezi grubu ile gerçekleştirdik. Bu geziyi Grup koordinatörümüzün yaptığı program dahilinde, İstanbul merkezli bir turizm şirketi bu gezideki tüm organizasyonlarımızı gerçekleştirdi.

Bir zamanlar Yugoslavya toprakları içerisinde yer alan Makedonya ülkesine yaptığımız bu geziyi, Bulgaristan gezisinin ardından gerçekleştirdik. Bulgaristan Gezi Notları için tıklayınız…

Güney Balkanlar Gezimizin üçüncü günü olan 21 Ağustos 2015 Cuma günü, Makedonya gezimize başladık. Makedonya Gezi Rotamız, Sofya/Bulgaristan > Üsküp > Kalkandelen > Gostivar > Manastır > Ohrid > Tiran/Arnavutluk şeklinde gerçekleşti.

Makedonya Gezi Rotası

Geziye çıkılmadan önce her gezi öncesi yaptığımız gibi, Makedonya hakkında gerekli gezi kitaplarını incelendik. Makedonya’nın sosyal ve kültürel hayatı ile politik durumunu anlatan kitapları okuduk. İnternetten ilgili siteleri ve blogları da inceledik. Tüm bunlar sonucunda edinilen bilgiler için gerekli notları aldık. Gezip görülecek yerlerin harita incelemesi de geziden önce detaylı olarak yapıldı.

Makedonya gezi rotası, Makedonya nerede ve Makedonya gezi notları ile ilgili bu kısa girişi yaptıktan sonra Makedonya Gezi Notlarına buradan itibaren gün gün yazmaya devam edebiliriz.

1’inci Gün, Sofya/Bulgaristan > Üsküp/Makedonya

21 Ağustos Cuma günü sabah, Bulgaristan’ın başkenti Sofya’dan otobüsle ayrıldık. Yaklaşık 4 saatlik bir otobüs yolculuğunun ardından, Yugoslavya’nın dağılmasıyla bağımsızlığını ilan eden Makedonya’nın, başkenti Üsküp’e vardık.

Üsküp Meydanı Taş Köprü ve Arkeoloji Müzesi

Otele yerleşip kısa bir süre dinlenmeye müteakip yürüyerek kent gezisine başladık. Tarihi Kent sokakları, Kale, Yörgüç Paşa Cami, Tarihi Çarşılar ve hanlar ile Sveti Spass Kilisesi, Taş Köprü ve benzeri tarihi yerler, tarihi yapılar ve tarihi binalar Üsküp’te gezip görülecek başlıca yerler.

2’inci Gün, Üsküp > Kalkandelen > Gostivar > Manastır > Ohrid

22 Ağustos Cumartesi günü programımızda, görülecek çok yerler vardı. Bu nedenle, sabahın erken saatlerinde Üsküp’ten yola çıktık. İlk olarak Tetova’ya, diğer bir adı ile Kalkandelen’e gittik. Burada 16. Yüzyılda yapılmış ve değişik bir hikayesi olan Alaca Camini, ardından da Harabati Baba Tekkesinin ziyaret ettik.

Alaca Cami İç Süslemeleri

Kalkandelen gezisinin ardında güneye doğru otobüsle tekrar yola devam ettik ve Gostivar’a vardık. Adeta bir Türk Kenti gibi olan Gostivar’ı gezip gördükten sonra, burada bir öğle yemeği yedik. Ardından bugünün üçüncü durağı olan Manastır’a hareket ettik. Ülkemizin felsefi temellerinin atıldığı ve Ata’mızın okuduğu Manastır kentinde ilk olarak Atamızın okulunu ziyaret ettik. Ardından bu güzel kentin şık ana caddelerini dolaştık.

Manastır'da Atatürk'ün Eğitim Gördüğü Okul

Manastır’da Atatürk’ün Eğitim Gördüğü Okul

Manastır gezisinden sonra, iki gün gezip konaklayacağımız Ohrid kentine doğru hareket ettik. Ohrid’deki otelimize yerleşmeye müteakip, bazılarımız Ohrid gölünde yüzdü. Akşamleyin de Ohrid sokaklarını keşfe çıktık.

3’üncü Gün, Ohrid

23 Ağustos Pazar günü, bütün gün Ohrid ve çevresini gezdik. Öncelikle sabah güneş çok yükselmeden Ohrid Kalesinin gezdik. Ardından kaleden aşağıya, kent içine doğru kısa bir yürüyüş yaptık. Devamında “ohrid incisi” satıcılarının bulunduğu sokakları ve dükkanları gezdik. Öğleden sonra da otobüs ile gölün güneyine hareket ettik. Burada Aziz Naum Manastır’ının gezdik. Ardından söz konusu manastırın yakınında bulunan Drimm nehrinin kaynaklarına doğru kayık turu yaptık ve yüzdük. Akşama doğru tekrar Ohrid’e geçtik ve Ohrid’de yöresel folklorik gösterilerin yapıldığı bir mekânda akşam yemeği yedik.

Ohrid

Makedonya gezisinin ardından, yarın Güney Balkanlar Gezi Rotası içerisindeki üçüncü ülkemiz, Arnavutluk. Bu ülke, Balkan ülkelerinden farklı bir kimliğe sahip.

4’üncü Gün, Ohrid/Makedonya) > Tiran/Arnavutluk

24 Ağustos Pazartesi günü, Makedonya gezisini tamamladık. Aynı günün sabah saatlerinde Makedonya’nın en güzel yerlerinden birisi olan Ohrid’den otobüsle ayrıldık. Üç saatlik dağ, tepe ve ovaları aşan bir yolculuğun ardından Arnavutluk’un başkenti Tirana’a, ulaştık. Arnavutluk gezi notları için tıklayınız…