ad itemscope itemtype="http://schema.org/WebSite"> Fransa Turu, Fransa Gezi Notları ve Fransa Nerede | Gezi Bilgileri

Fransa Turu, Fransa Gezi Notları ve Fransa Nerede

Fransa Turu ve Fransa Gezi Notları başlıklı bu yazı, başlığında belirtilen konular hakkındaki içeriklerle birlikte, Fransa gezisi ve Fransa hakkında bilgiler ile Fransa nerede sorularının bu blokta ve internetteki bilgileri ve linkleri yer almaktadır. Fransa turu ve Fransa gezi notlarına ilk olarak Fransa nerede sorusunun cevabı ile başlayalım.

Fransa Nerede

Fransa, Kıt’a olarak Avrupa’da yer alıyor. Fransa nerede sorusuna, Fransa’yı çevreleyen ülke ve yerlerle devam edelim. Fransa, Avrupa kıtasının, toprakları en geniş ülkelerinden birisidir. Fransa’nın kuzeyinde Kuzey Denizi ve Manş Denizi, kuzeydoğusunda Almanya Lüksemburg ve Belçika, doğusunda İsviçre ve İtalya, güneyinde Akdeniz ve İspanya, batısında ise Atlas Okyanusu yer almaktadır. Atlas Okyanusu ve Akdeniz’e geniş sınırları olan Fransa’nın haritadaki yerini ve Fransa nerede sorusunun cevabını daha kapsamlı olarak incelemek için tıklayınız…

Fransa'nın Haritadaki Yeri

Fransa’nın Haritadaki Yeri

Fransa hakkında bilgi, Fransa’ya nasıl gidilir, Fransa vize işlemleri, Fransa gezisi için ne kadar zaman gerekir ve benzeri sorular hakkında daha kapsamlı ve geniş bilgilerin yer aldığı Fransa Gezi Rehberi ile Fransa Gezilecek Yerler hakkından bilgi aşağıda linklerini verdiğimiz yazılarda yer almaktadır.

• Fransa Gezilecek Yerler hakkından bilgi için tıklayınız…(Yazımı devam ediyor.)
  • Fransa Hakkında Bilgi ve Fransa Gezi Rehberi için tıklayınız…(Yazımı devam ediyor.)

Fransa nerede ve Fransa hakkında bu kısa giriş bilgilerinden sonra, Fransa turu gezi rotamız hakkında da kısaca bahsedelim.

Fransa Turu Gezi Rotası

Fransa gezi rotamız, ana hatlarıyla; Lüksemburg > Paris > Brüksel/Belçika şeklinde gerçekleşti. Benelüks Gezi Rotası içerisindeki Fransa gezisi, Lüksemburg gezisi bitiminde başladı ve üç günlük geziye müteakip Belçika’nın başkenti Brüksel’e geçişimiz ile sonuçlandırıldı.

Fransa Turu Fransa Gezi Rotası

Şimdi Fransa turu ve Fransa gezi notları başlıklı bu yazının asıl konusu olan Fransa gezi notları bölümüne geçebiliriz.

Fransa Gezi Notları

Çok büyük bir ülke olan Fransa’da, üç gün süren gezimizi, 5-7 Ekim 2015 tarihleri arasında ve 11 gün süren Benelüx Ülkeleri gezisi kapsamında yaptık. Benelüx gezisini, 03-11 Ekim 2015 tarihleri arasında, özel bir gezi grubu ile yaptık. Grup koordinatörümüzün yaptığı program dahilinde İzmir merkezli bir turizm şirketi, bu gezideki tüm organizasyonlarımızı gerçekleştirdi. Söz konusu gezideki tüm transferlerimiz ve ulaşım, gezi grubumuz için özel olarak kiralanmış olan bir otobüsle yapıldı.

Geziye çıkılmadan önce her gezi öncesi yaptığımız gibi, Fransa ve çevresi hakkında gerekli gezi kitaplarını inceledik. Fransa’nın sosyal ve kültürel hayatı ile politik durumunu anlatan kitapları okuduk. İnternetten ilgili siteleri ve blogları da inceledik. Tüm bunların sonucunda edinilen bilgilerin kısa kısa gerekli notlarını aldık. Gezip görülecek yerlerin harita incelemesini de yaptık.

Bu giriş bilgilerinden sonra Fransa Turu ve Fransa Gezi Notları başlıklı bu yazımıza, buradan itibaren gün gün ve şehir şehir yazmaya geçebiliriz.

1’inci Gün, Lüksemburg > Paris

05 Ekim 2015 Pazartesi günü, Lüksemburg’daki otelimizde yaptığımız kahvaltının ardından otel çıkış işlemlerimizi yaparak, otobüsümüzle Lüksemburg’dan, Fransa’nın başkenti Paris’e erkenden hareket ettik. Lüksemburg’un 370 km güneybatısında yer alan Paris’e giderken yol boyunca Fransa ve Lüksemburg coğrafyasını, yol üzerindeki kentleri köyleri ve kasabaları, yerel halkın yaşamlarını izleyerek yeni izlenimler edinmeye çalıştık, bilgi dağarcığımızı artırdık.

Bu keyifli yolculuğun bitiminde Paris’e varışımıza müteakip Eiffel Kulesi’nin güneydoğusunda ve kuleye yürüyüş mesafesinde yer alan İbiş Otel’e giriş işlemlerimizi yaptık. Üç gece konaklayacağımız otele yerleşmenin ardından bazı yerleri otobüsle bazı yerlerde de yürüyerek Paris Şehir turumuza başladık.

Champs Elysees'edeki Zafer Takı'ndan Defense Bölgesinin Görünüşü

Champs Elysees’edeki Zafer Takı’ndan Defense Bölgesinin Görünüşü

Charles de Gaulle Meydanı ve Zafer Takı, Dünyaca ünlü alışveriş caddesi Champs Elysees, Grand Palais ve Petit Palais sergi sarayları, Concorde Meydanı ve Obelisk Taşı, 3. Alexsandre Köprüsü, Fransa Parlamento Binası, Seine Nehri, Napolyon’un Mezarı, Eiffel Kulesi, Louvre Müzesi, Notre Dame Katedrali, Opera Garnier, Orsay Müzesi, Cité Adası, günümüzde halen bohem yaşamın devam ettiği Ressamlar Tepesi adıyla da bilinen Montmartre Tepesi ve Adaklar Kilisesi, Paris’te gezilip görülecek başlıca yerler arasında bulunuyor. Söz konusu yerler ve ertesi günü gezdiğimiz yerler hakkında bilgiler aşağıda linki verilmiş olan yazıda yer almaktadır.

• Paris Gezilecek Yerler hakkında bilgi için tıklayınız…(Yazımı devam ediyor.)

Paris şehir turumuza yarın kaldığımız yerden devam etmek üzere bugünkü şehir turumuzu Eiffel Kulesinde sonlardık. Yoğun geçen günün sonunda, hava kararınca, Dünya’da “Işıklar ve Aşıklar Şehri” olarak bilindiği söylenen Paris’in gece hayatını gezip gözlemledik. Paris’in en şık caddeleri ve meydanları, opera binası, ünlü alışveriş mağazası La Fayatte, Louvre müzesinin muhteşem cam piramidi ile bahçesi ve Eiffel Kulesinin ışık gösterisi, Paris’te geceleyin gezip görülebilecek başlıca yerler arasında. Yürüyerek geceleyin yapılan bu tur sonrasında otele hareket ettik. Gecelemeyi Paris’teki otelimizde yaptık.

2’inci Gün, Paris

06 Ekim 2015 Salı günü, oteldeki sabah kahvaltısının ardından dün kaldığımız yerden Paris şehir turumuza devam ettik. Bugün Paris’in en önemli turistik yerlerini daha yakından tanımak için noktasal geziler yaptık. Öncelikle Paris’in simgesi olan Eiffel Kulesinin yapılış sürecini ve ilginç öykülerini, tarihini rehberimizden dinledikten sonra kuleye çıkıp Paris’in manzarasını seyrettik.

Dünyaca Ünlü Eiffel Kulesi

Eiffel Kulesi sonrasında Paris’in göbeğinden kıvrılarak geçen Seine Nehri Tekne Turu yaptık. Söz konusu turda; nehrin her iki yakasında bulunan birbirinden görkemli tarihsel yapıları nehirden görme fırsatı bulduk. Filmlere romanlara konu olmuş Paris’in birçok ünlü ve romantik köprülerinin altından geçtik.

Nehir gezisinin ardından Sen Nehri’nin oluşturduğu Paris’in en eski yerleşim yeri Île de la Cite adasına gittik. Adayı yürüyerek gezdikten sonra bu adada yer alan, Victor Hugo’nun dünyaca ünlü romanı “Notre Dame’ın Kamburu” eserine ilham vermiş, Notre Dame Katedralini ziyaret ettik.  Avrupa’nın en önemli gotik mimarisi eserlerinin başında gelen Notre Dame Katedralini ziyaret ettikten sonra, Ressamlar Tepesi’ne gittik. Ünlü Fransız ressamlarının, müzisyenlerinin mesken tuttuğu ve Paris’in en meşhur kafelerinin yer aldığı bu bölge, şehrin en yüksek yeri. Yine şehrin bu en yüksek yerinde yer alan ve mimari yapısıyla ünlenen Sacre Coeur (Kutsal Kalp) bazilikası da görülecek yerlerin en başında yer alıyor.

Ressamlar Tepesindeki Sacre Coeur (Kutsal Kalp)

Bu gezinin ardından metro ağı çok geniş ve çeşitli olan Paris’in diğer bazı özel yerlerini de kimi zaman yürüyerek kimi zamanda metro ile giderek gezmeye devam ettik. Günün sonunda bugünkü gezimizin bitimiyle birlikte akşamleyin de Paris’in en meşhur kabarelerinden Lido Showu izledik. Söz konusu show’da birbirinden farklı türde müzik ve danslarla, müthiş bir görsel şölen sunuluyor ve şampanya ikram ediliyor. Lido Show’un ardından otelimize transfer olduk ve gecelemeyi Paris’te otelimizde yaptık.

3’üncü Gün, Paris > Bürüksel

07 Ekim 2015 Çarşamba günü, oteldeki kahvaltının ardından, sadece Paris’i içeren Fransa gezimizi tamamlayarak Paris’in 320 km kuzeydoğusunda yer alan Brüksel’e otobüsümüzle hareket ettik. Belçika gezi notları için tıklayınız…

Not: 6 günlük, 21-27 Haziran 2017 tarihli Paris gezimizin detaylı gezi notlarının yazımı devam ediyor.