ad itemscope itemtype="http://schema.org/WebSite"> Yunanistan Nerede, Yunanistan Gezi Notları | Gezi Bilgileri

Yunanistan Nerede, Yunanistan Gezi Notları

Yunanistan Nerede ve Yunanistan Gezi Notları başlıklı bu yazı, başlığında belirtilen konular hakkında belirtilen içeriklerle birlikte, Yunanistan gezisi ile ilgili diğer bilgilerin bu blogta ve internetteki linkleri, yer almaktadır. Bu yazıya, ilk olarak Yunanistan nerede sorusunun cevabı ile başlayalım.

Yunanistan Nerede

Yunanistan, Kıt’a olarak Avrupa’da yer alıyor. Avrupa’nın güneydoğusunda yer alan Yunanistan, Balkan Yarımadası’nın da en güneyinde yer almaktadır. Yunanistan nerede sorusuna, Yunanistan’ı çevreleyen ülke ve yerlerle devam edelim. Türkiye’nin batı komşusu olan Yunanistan’ın kuzeyinde Arnavutluk, Makedonya ve Bulgaristan, batısında Adriyatik Denizi, güneyinde Akdeniz, doğusunda Ege Deniz yer alıyor. Yunanistan nerede sorusunun cevabını daha kapsamlı olarak haritadan incelemek için tıklayınız…

Yunanistan'ın Haritadaki Yeri ve Komşuları

Yunanistan’ın Haritadaki Yeri ve Komşuları

Yunanistan hakkında genel bilgi, Yunanistan’a nasıl gidilir, Yunanistan gezisi için ne kadar zaman gerekir ve benzeri sorulara cevap veren bilgilerin yer aldığı Yunanistan Gezi Rehberi ile Yunanistan Gezilecek Yerler hakkında bilgiler aşağıda linklerini verdiğimiz yazılarda yer almaktadır.

• Yunanistan Gezilecek Yerler hakkından bilgi için tıklayınız…(Yazımı devam ediyor.)
  • Yunanistan Hakkında Bilgi ve Yunanistan Gezi Rehberi için tıklayınız…(Yazımı devam ediyor.)

Yunanistan nerede ve Yunanistan hakkında bu kısa giriş bilgilerden sonra, bu yazının asıl konusu olan Yunanistan Gezi Notları bölümüne geçebiliriz.

Yunanistan Gezi Notları

Beş gün süren Yunanistan gezimizi, 26-30 Ağustos 2015 tarihleri arasında ve 12 gün süren Güney Balkanlar Gezi Rotası içerisinde yaptık. Bu geziyi, özel bir gezi grubu ile gerçekleştirdik. Söz konusu gezi Grup koordinatörünün yaptığı program dahilinde, İstanbul merkezli bir turizm şirketi, bu gezideki tüm organizasyonlarımızı gerçekleştirdi.

Güney Balkanlar Gezimizin birinci günü olan 26 Ağustos 2015 Çarşamba günü, Yunanistan gezimize başladık. Yunanistan Gezi Rotamız, Gjogaster(Arnavutluk) > Yanya > Metsovan > Kalampaka > Olimpos Dağı > Selanik > Kavala > İskeçe > Dedeağaç > İstanbul şeklinde gerçekleşti.

Yunanistan Gezi Rotası

Geziye çıkılmadan önce her gezi öncesi yaptığımız gibi, Yunanistan hakkında gerekli gezi kitaplarını incelendik. Yunanistan’ın sosyal ve kültürel hayatı ile politik durumunu anlatan kitapları okuduk. İnternetten ilgili siteleri ve blogları da inceledik. Tüm bunlar sonucunda edindiğimiz bilgiler için gerekli notları aldık. Gezip göreceğimiz yerlerin harita incelemesini de geziye başlamadan önce yaptık.

Yunanistan gezi rotası, Yunanistan nerede ve Yunanistan gezi notları ile ilgili bu kısa girişi yaptıktan sonra Yunanistan Gezi Notları ‘na buradan itibaren gün gün yazmaya devam edebiliriz.

1’inci Gün, Berat > Gjogaster(Arnavutluk) > Yanya (Yunanistan)

26 Ağustos Çarşamba günü, erkenden otobüsle yola çıktık. Arnavutluk’un iyice içlerine, güneye doğru devam edip, Tepedelenli Ali Paşa’nın köyünde kısa bir mola verdik. Ardından yola devam ederek taş bir kenti andıran Gjogaster’in gezisinin ardından Arnavutluk gezimizi tamamladık. Arnavutluk Gezi Notları için tıklayınız…

Devamında Yunanistan sınır kapısına doğru olan yolculuğumuza tekrar başladık. Yunanistan sınır kapısına ulaşmaya müteakip sınır kapısındaki pasaport işlemlerimizi tamamladık ve Yunanistan’a giriş yaptık. Ardından otobüs yolculuğumuza devam ederek Yunanistan’ın Yanya kentine doğru hareket ettik. Yanya’ya ulaşmaya müteakip Yanya’daki otelimize yerleştik.

Yanya Panvotis Gölü ve Aslan Paşa Cami

Kısa bir dinlenmenin ardından, Yanya sokak ve caddelerinde keşfe çıktık. Geziyi yaptığımız dönem itibari ile Yunanistan ekonomik bir kriz içerisindeydi. Buna rağmen herkes eğlencesinde ve keyif içerisindeydi. Akşam yemeği için bir yer ararken tüm eğlence yerlerinin, kafe ve barların, restoranların tıka basa dolu olduğunu gördük. Bu bizi şaşırttı ve tüm Yunanistan gezimiz boyunca aynı durumun tüm kentlerinde de geçerli olduğunu gördük. Biz de kendimize uygun bir yer bulup komşuya eşlik ettik. Keyifli bir akşam yemeğinden sonra dinlenmeye çekildik.

2’inci Gün, Yanya > Metsovan > Kalampaka

27 Ağustos Perşembe günü, Yanya’da çok hoş bir göl olan Panvotis Gölü’nde, sabah saatlerinde bir tekne turu yaptık. Etrafı küçük tepeler ve dağlarla çevrili gölün, sabah dinginliğini iliklerimize kadar hissettik. Doğanın göle yansımasını izledik. Tekne ile gölün ortasında bulunan adaya ulaştıktan sonra, söz konusu adadaki Osmanlı eserlerini ziyaret ettik. Tekne turunun ardından, asıl adı İoannia olan Yanya’ya tekrar geri döndük. Sonrasında yola koyulup Yunanistan’ın doğusuna doğru hareket ettik.

50 km.lik bir yolculuğun ardından, çok hoş bir dağ köyü olan Metsovon’a ulaştık. Burada kısa bir mola verip yemek yedikten sonra bu gece konaklama yapacağımız Kalampaka’ya doğru hareket ettik. Ünlü Meteora Manastırlarının olduğu Kalampaka’ya varışa müteakip, otobüs ile vakit kaybetmeden manastırların bulunduğu bölgeye hareket ettik. En tepede ve devasa kayaların üzerinde kurulu birkaç kaya manastırlarını gezip gördükten sonra Kalampaka’ya doğru değişik yerlere konuşlanmış küçük manastırları gezerek söz konusu kente doğru yürüdük.

Meteora Manastırları

Manastırların bittiği noktadan otobüse binerek Kalambaka’ya döndük ve otelimizi yerleştik. Ardından yürüyerek şehir turu ve akşam yemeğinden sonra otelimizde dinlenmeye geçtik.

3’üncü Gün, Kalampaka > Olimpos Dağı > Selanik

28 Ağustos Cuma günü, sabahleyin otobüs ile manastırlar bölgesinden hareket edip Olimpos Dağı kenarından geçerek Yunanistan’daki üçüncü durağımız olan Selanik kentine vardık. Akşama yakın saatlerde kente varır varmaz tabii ki hemen Atamızın evinin ziyaret ettik. Birkaç yeri de gezip gördükten sonra gece konaklayacağımız otele yerleştik. Ardından şehir merkezini gezmeye başladık. Akşam olmadan Selanik kentinin sahil kesimini ve sahilde bulunan Galata Kulesi’nin bir benzeri gibi duran kuleyi gezdik. Akşam da Selanik gece hayatı, uzo ve balık…

4’üncü Gün, Selanik > Kavala

29 Ağustos Cumartesi günü, öğleye kadar Selanik’te; Aziz Demetrios Kilisesi, bir antik yapı olan Rotonda ve Roma imparatoru Septimus Severus’un saferlerini anlatan ünlü Zafer Takı ve benzeri yerler Selanik’te başlıca gezip görülecek yerler. Söz konusu yerler hakkında bilgiler aşağıda linki verilmiş olan yazıda yer almaktadır.

• Selanik Gezilecek Yerler hakkında bilgi için tıklayınız…(Yazımı devam ediyor.)

Öğleden sonra da yola koyulup, Ata’mızın çocukken kargaları kovaladığı “langada” civarlarından devam ederek, gezimizin son gecesi konaklayacağımız Kavala’ya ulaştık.

Kavala Kalesi'nden Kavala'nın Görünümü

Kavala Kalesi’nden Kavala’nın Görünümü

Deniz kenarındaki otelimize yerleşmeye müteakip şehir gezimize başladık. Liman, limana hâkim bir konumda olan kale, şehre ismini de veren Kavalalı Mehmet Ali Paşa’nın yaptırdığı bazı tarihi yapılar, bu kentte gezip görülecek başlıca yerler. Söz konusu yerler hakkında bilgiler aşağıda linki verilmiş olan yazıda yer almaktadır.

• Kavala Gezilecek Yerler hakkında bilgi için tıklayınız…(Yazımı devam ediyor.)
5’inci Gün, Kavala > Taşoz Adası > Kavala > İskeçe > Dedeağaç > İstanbul

30 Ağustos Pazar, bugün dönüş günü. Ve de birçok gezip görülecek yer var. Önce sabahın erken saatlerinde Taşoz Adası’na hareket ettik. Adanın gezilmesi ve yüzme molasından sonra öğlen gibi tekrar Kavala’ya döndük. Dönüşe müteakip zaman kaybetmeden Kavala’dan İstanbul’a hareket ettik. Yolumuz üzerinde Batı Trakya’da bir Türk yerleşimi olan İskeçe(Xanti)’nin gezilmesinin ardından İpsala sınır kapısına doğru yola devam ettik. Yol üzerinde bilinen bir yerden “kavala kurabiyelerinin” alınmasından sonra sınıra ulaştık. İpsala sınır kapısındaki pasaport ve gümrük işlemlerine müteakip İpsala sınır kapısından Türkiye’ye giriş yaptık. Gecenin yarılarına doğru İstanbul’a ulaştık.